پنجشنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیآیین نکوداشت استاد موسی جرجانی در آق قلا برگزار شد

آیین نکوداشت استاد موسی جرجانی در آق قلا برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن، آیین نکوداشت استاد موسی جرجانی به پاس نیم قرن تلاش در عرصه فرهنگ و هنر روز پنج شنبه نهم فروردین ۱۳۹۷ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق قلا با حضور گسترده مردم ترکمن صحرا و مسئولین و فعالین فرهنگی و اجتماعی منطقه برگزار شد.

در این مراسم ضمن سخنرانی مسئولین و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی منطقه، با اجرای موسیقی سنتی ترکمنی با هنرمندی انه بردی وجدانی و دیگر هنرمندان همراه بود.

فرماندار آق قلا در این مراسم از تشکیل بنیاد تجلیل از نخبگان ترکمن صحرا به مرکزیت شهرستان آق قلا خبر دادند.

در این مراسم از دو کتاب به قلم استاد موسی جرجانی به عناوین کتاب سیمای اجتماعی ترکمن ها بر روی پله هفتم و کتاب محمد آخوند جرجانی رونمایی گردید.

استاد موسی جرجانی در سخنانی گفتند: بسیار خوشحالم که ۵۰ سال تلاش کردم و زحماتم به هدر نرفت. ایل فهیم و بزرگی دارم که مرا دلگرم و حمایت می کند و می گوید قلم را بگیر و ننشین و بنویس…

موسی جرجانی، فرزند مرحوم حاج آخوند رستم صوفی جرجانی، در اول فروردین ماه سال ۱۳۲۸ هجری شمسی برابر با ۱۹۴۹ میلادی، در روستای پیرواش از توابع شهرستان آق‌قلا، استان گلستان، به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی را در مدارس آق‌قلا و دوره دبیرستانی را در گرگان گذراند و در سال ۱۳۴۹ مدرک دیپلم ریاضی دریافت نمود. وی آنگاه وارد دانشگاه گیلان شد و در سال ۱۳۵۳ در رشته بازرگانی فارغ التحصیل گردید و سپس پس از گذراندن دو سال خدمت سربازی، از آبان ماه سال ۱۳۵۵ به عنوان خبرنگار رسمی، در رادیو و تلویزیون آن زمان در تهران استخدام و مشغول بکار شد. جرجانی در همان آغاز کار برای خدمت در دفاتر خارج از کشور، دوره عالی خبرنگاری را زیرنظر متخصصان خارجی گذراند، که این اعزام با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مصادف شد و انجام نگرفت. او سپس از تهران به صداوسیمای مرکز گلستان منتقل و به عنوان مسؤل اخبار آن مرکز مشغول بکار شد و در مدت هشت سال دوران دفاع مقدس، به عنوان مسئول واحد خبر صداوسیمای مرکز گلستان و بعد از آن نیز به عنوان سردبیر و دبیر خبر و خبرنگار در ان مرکز، به خدمت خود ادامه داد، تا اینکه در سال ۱۳۷۹ بازنشسته شد. وی دو سال قبل از بازنشستگی، به عنوان بخشدار بخش مرزی گمیشان در شهرستان ترکمن، مأمور شد و مدتی هم به عنوان مشاور اهل سنت فرمانداری گرگان همکاری داشت.

 

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب