جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیبرگزاری یازدهمین جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان

برگزاری یازدهمین جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن، یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان با برنامه‌ای متفاوت و برای نخستین بار امسال در ۲ شهرستان گرگان و گنبدکاووس برگزار می‌شود.

این جشنواره نخستین بار در سال ۱۳۸۴ برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شده است.

۲۳ گروه موسیقی آیینی از ۱۲ استان که شامل استان‌های بوشهر، مرکزی، کردستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سمنان ، هرمزگان، خوزستان، گیلان و گلستان است، در این جشنواره به اجرای آیین‎های خود می‌پردازند.

این جشنواره ۱۳ تا ۱۶ شهریور ماه به مدت ۴ روز در شهرستان گرگان و ۱۸ تا ۲۰ شهریور ماه در شهرستان گنبدکاووس با اجرای برنامه‌های به یادماندنی برگزار می‌شود.

موسیقی و آیین‌های اقوام مختلف از سراسر کشور، نمایش و فروش صنایع‌دستی هنرمندان استان‌های مختلف، ایجاد سیاه چادر عشایر و اقوام مختلف و ایجاد بوم کلبه گردشگری روستایی در محوطه بیرونی جشنواره و همچنین معرفی و فروش سوغات استان‌های شرکت کننده از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین محل برگزاری جشنواره یازدهم در شهرستان گرگان در کیلومتر ۴ جاده گرگان به آق قلا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان و در شهرستان گنبدکاووس در میدان بسیج، مجموعه ورزشی المپیک گنبدکاووس برگزار می‌شود.

 

نمایشگاه صنایع دستی
نمایشگاه صنایع دستی
دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب