شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهگزارشرویت گله خوک و گراز وحشی در مراتع چپرقویمه

رویت گله خوک و گراز وحشی در مراتع چپرقویمه

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن، این خوک ها بیشتر در نوار مرزی و در جوار رود اترک دیده میشوند و در آنجا زندگی میکنند اما در این سالها بیشتر بخاطر خشک شدن رود اترک و نبود آب وغذای کافی و البته شکار توسط سربازان شکارچی ترکمنستانی به مناطق مرکزی گنبد کوچ و فرار میکنند.

ماده هایشان به همراه توله هایشان گروهی زندگی کرده، ولی نرهایشان که جثه ی بزرگتری هم دارد که شاید اندازه یک گاو یا کمی کوچکتر، بصورت تکی زندگی میکند.

 

 

این جانور علاوه برآنکه بر محصولات کشاورزان آسیب میرساند برای انسان ها هم اگر سهل انگاری شود خطرناک است بطوری که طی دو سال اخیر در روستای خیرخواجه علیا دو نفر را مورد حمله قرارداده و آسیب های جراحتی وارد کرده که سهل انگاری ازخود دوستان بوده است.

عزیزان دقت کنند که خوک، شغال یا روباه نیست که وقتی با تفنگ و یا سگ دنبالشان کنی تا فرار کنند، اینکار موجب خشم خوک شده وممکن است بجای فرار گزینه حمله را انتخاب کند و این خطرناک است.

باشد که با هوشیاری درمقابله با این جانور رفتار کنیم تا آسیبی نبینیم

خوک در زبان شیرین ترکمنی؛ دونگز (دونگوز) و به توله هایشان؛ کوله و به نرهایشان؛ یکه قافان گفته میشود و در رنگهای سیاه، سفید و خاکستری دیده شده اند.

تحقیق و پژوهش :وحید اقبالی

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب