جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیسوالاتی از دکتر رامین نورقلی پور نماینده مردم غرب استان گلستان

سوالاتی از دکتر رامین نورقلی پور نماینده مردم غرب استان گلستان

حبیب الله ایری – چندی پیش دکتر رامین نورقلی پور در سفرهایی که به منطقه داشتند (در راهپیمایی بیست دوم بهمن ماه و هم چنین در نماز جمعه بندرترکمن ) موضوعی را مطرح کرده اند که متاسفانه نحوه بیان این موضوع فرصتی شده برای سودجویان و افرادی که در سدد تخریب نماینده هستند و در بین مردم اینگونه بیان می کنند که دکتر نورقلی پور فرمودند که کار دولتی وجود ندارد الکی فرزندانتان را برای تحصیل تشویق نکنید ، اگر اندکی در این جمله تامل کنیم می فهمیم که از یک فردی که خود درجات عالی تحصیلی را طی کرده است چنین سخنی بعید است که بیایید و بگویید تحصیل نکنید ، بلکه منظور ایشان این بود که ، بدلیل ازدحام کارمندان دولت ظرفیتهای استخدامی دولت بسیار محدود می باشد و جوانان نباید برای تصدی پست های دولتی معطل بنشینند و باید خود دنبال کارهای خصوصی و غیره باشند ، این تمام سخنی بود که گفتند و اینها واقعیتی هست که به مردم گفته شد حال این که خیلی از مسئولین از گفتن واقعیت ها نیز ترس دارند ، حال چند سوال از دکتر نورقلی پور پیش میاید.

این که استخدام ها بسیار محدود است درست ، اینکه بدون آزمون کسی را در جایی استخدام کردن سخت است درست ، اما آقای نورقلی پور این که شخصی در آزمونی قبول شود قطعا نشان از توانایی های وی دارد آیا در جامعه ای که رابطه بر ضابطه غلبه کرده است و کوچکترین کارها را نمی توان بدون داشتن رابطه به راحتی پیش برد آیا انتظار بیجایی است ، از نماینده توقع داشته باشیم که تمام توان خود را برای استخدام کسی که از آزمون کتبی قبول شده است داشته باشیم؟ فکر میکنید این مردم برای چه نماینده بومی فرستاده اند ؟ برای اینکه ۸ سال از این فرصت بی بهره بوده اند و ضربه های زیادی خورده اند ، این که یک فوق لیسانس به دنبال شغل رانندگی در یک ارگان دولتی می باشد خنده ندارد بلکه گریه دارد چون کاری بهتر و ایمن تر سراغ ندارد ، اینها درد مردم است ، شما این دردها را می توانید درک کنید؟؟

سوال دوم بنده از شما این است که، قبول، کار دولتی وجود ندارد باید کار دیگری کرد ولی چه کاری؟ آیا شما که این حرف را میزنید راهکاری هم دارید؟ آیا  کارگروهی  برای ایجاد شغل های کوچک تشکیل داده اید مطمعنن خیر چرا که هنوز ، در جامع عمل پوشاندن به بزرگترین ظرفیتی که دولت برای نمایندگان قرار داده و آن هم استفاده از ظرفیت مشاوران خبره است نا توان مانده اید ، بجای این حرفها نمی توانستید گروهی از متخصصین را کنار هم جمع کنید تا از ظرفیتی که دولت ایجاد کرده  ( تسهیلات به روستاییان مرزی با درصد کمتر از ۳ درصد ) با تشکیل تعاونی هایی در هر روستا و آموزش ودادن ایده به آنها موجبات اشتغال آنها شوید؟؟ مشکل چیست؟؟ آیا به مردمی که به شما اعتماد کرده اند اعتماد ندارید و در بینشان افراد نخبه نمی بینید ؟ آیا منطقه ما ظرفیت های اشتغال زایی را ندارد؟ یا این که شما به این چیزهای کوچک فکر نمی کنید و برای کارهای بزرگ آمده اید؟؟ ضرب المثل معروف که سنگ بزرگ نشانه نزدن است را همگان می دانیم ، قطعا توسعه آشوراده و منطقه آزاد در صورت اجرایی شدن موجبات توسعه استان را در بر خواهند داشت ولی همه آمده اند و گفته اند و رفته اند و ما هنوز امید وار

شاید خیلی ها از این انتقادها و سخنان من خوشحال شوند چرا که هدف آنها ناامید کردن مردم از شما است و تنها فکر آنها کاندیداتوری در دوره بعد یا روی کار آوردن افرادی منتسب به خودشان است ولی ما اینگونه فکر نمی کنیم ، ما موفق نشدن شما را بدترین هزینه می دانیم ، ما ناامید شدن مردم از شما و کاندید نشدنتان در دوره ی بعد را بزرگترین شکستی می دانیم که منطقه ما خواهد خورد چرا که همه می دانیم نماینده ای که دو دوره رای میاورد به مراتب قوی تر از دیگر نماینده ها می باشد به گونه ای که همه حتی وزرا از او حساب می برند و میدانیم با توجه به بررسی و تصویب برنامه ششم بدون شک در تمام زمینه ها تجربیات خوبی بدست آورده اید ،  ما با چنین تفکراتی دوست داریم موفقیت شما را ببینیم دوست داریم مردم بار دیگر به شما اعتماد کنند ولی این راه که می روید آن راهی نیست که مردم می خواهند ، مشکلات در بین مردم است نه در مجلس ، قبول داریم که گره ی خیلی از مشکلات در آنجا باز می شود ولی مشکلات و راه کارهای آن در بین مردم است ، اگر امروز با آمدنتان بین مردم ، مردم شما را خسته می کنند ، اینقدر باید بین مردم بمانید تا آنها از دست شما خسته شوند ، بسیاری از مشکلات ما در بین خودمان حل می شود.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب