پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعینظر برخی روشنفکران منطقه در مورد ۱۶ سالگی سایت دانشجویان ترکمن

نظر برخی روشنفکران منطقه در مورد ۱۶ سالگی سایت دانشجویان ترکمن

بمناسبت ۱۶ مین سالگرد تاسیس سایت دانشجویان ترکمن نظر برخی از روشنفکران منطقه در این خصوص جویا شدیم که در ذیل می خوانید:

عظیم قرنجیک: نقش و رسالت رسانه  ها در تعمیم دموکراسی

به درستی ، رسانه ها و جامعه مدنی را دو بال و یا دو رسالتِ ارزشمند  در تعمیمِ دموکراسی دانسته اند . رسالتهایی که بر بنیادِ ارزشهایِ اساسیِ حقوق بشر و دموکراسی خلق شده ، وشکل و قوام گرفته اند . در واقع ، بواسطه این دو رسالت است که، پلِ ارتباطی میان شهروندان از یک طرف ، و حاکمیت – دولتها از طرف دیگر تحقق می یابد . وبه عبارتی ، رسانه ها ، بمثابه زبانِ مثلثِ (جامعه مدنی، شهروندان و نظام حاکمیت – دولتها ) ، دیدگاههای شهروندان را به گفت و شنود کشانیده ، وانعکاس دهنده نیاز شهروندان در ایجاد نظام مردم سالار هستند .

رسانه ها ، بی تحقق جامعه مدنی ، نمی توانند به درستی رسالت اصلی خود را که همانا تعمیم دموکراسی است انجام دهند ، و جامعه مدنی نیز ، بدون رسانه های آزاد و مستقل ، نمی تواند معنا و مفهوم واقعی خود را داشته باشد . در واقع ، همنوایی جامعه مدنی و رسانه ها ، باعث ایجاد شهروندان آگاه و خردورز شده ، و در جهت روشن سازی ذهنیت عامه مردم ، پیرامون موضوعات مختلف که در سپهر عمومی جامعه به منصه ظهور می رسند ، می توانند نقش اطلاع رسانی و نظارتی خود را  بطور شایسته ایفا نمایند .

اگر بپذیریم که آگاهی بخشی ، گام نخستین برای شهروند شدن است ، در این صورت ، ایجاد رابطه ارگانیک میان رسانه ها و جامعه مدنی ، می تواند ، جریان آگاهی دهی به شهروندان  را سریعتر و با سهولت بیشتری به انجام  برساند  .

ایجاد فضای هماهنگی میان رسانه ها و جامعه مدنی ، باعث شکل گیری فرهنگ شفافیت می گردد. در این راستا ، رسانه ها نقش های محوری آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و نیز نقش نظارتی خود را به عنوان رسالتی بردوش ، احساس کرده ، و در تعمیق و گسترش فرهنگ شفافیت و پاسخ گویی و مسئولیت پذیری در سپهر سیاسی کشور ، وظیفه خود را بنحو شایسته ایفا خواهند کرد .

سایت دانشجویان ترکمن نیز ، بمثابه یک رسانه پیشتاز در عرصه اطلاع رسانی در جامعه ترکمن  بالاخص در میان دانشجویان ترکمن ، در زمینه ترویج فرهنگ دموکراسی نقش بس ارزشمندی داشته است .  و در طول شانزده سال فعالیت مستمر خود ، به عنوان رسانه ای که رسالت اطلاع رسانی و شفاف سازی در سپهر سیاست و فرهنگ جامعه را برای خویش تعریف نموده ، از یک طرف نظارت و نقد منصفانه ای را در راستای ایفای وظیفه اش  پیش گرفته ، و از طرفی دیگرهم ، انسجام و وحدت بخشی در سطح جامعه را به عنوان رسالت رسانه ای خویش پذیرفته است .

اینجانب در طول این شانزده سالی که از عمر پرثمر سایت دانشجویان ترکمن ، با مدیریت  جناب آقای محمد امین قرنجیک سپری شده ، و اینک دراین ایام سعد نوروزی و طراوت و شکوفایی بهاری، در آستانه بزرگداشت تولد شایسته و مبارکش هستیم ، این سایت را دریچه ای گشوده بر افق گسترده اندیشه اندیشه ورزان جامعه خود یافته ام ، از این رو ، از همه آنانی که دغدغه رشد و شکوفایی را برای امروز و فردای جامعه مان ضروری می شمارند و معتقد به آزادی اندیشه و بیان و امیدوار به تحقق جامعه مدنی و دموکراسی می باشند ، می خواهم که سایت دانشجویان ترکمن را از آنِ خود بدانند و در جهت بالندگی ، و استمرار و پایندگی آن  ، حمایت معنوی خویش را دریغ نورزند . باشد که بدین طریق ، فردایی بهتر و آینده ای روشنتر را برای جامعه خود فراهم نمائیم .

=============================================

به نام پروردگار

جناب آقای مهندس محمد امین قرنجیک

مدیریت محترم سایت دانشجویان ترکمن

با سلام،

شانزده سال است که مهم ترین اخبار و اطلاعات خود را پیرامون مسایل و تحولات ترکمن صحرا و استان گلستان از طریق سایت ارزشمندتان دریافت می کنم،در مواردی هم پیشنهادات و نکته نظراتم را مطرح نموده ام.

قاعدتا، اصل انصاف ایجاب می کند که به جرات اعلام نمایم که دامنه نفوذ،تاثیرگذاری،کیفیت مطالب،صحت آنها و سیاست متعادل مدیریت سایت از یک سو و همت،تلاش،جدیت و نوآوری و روزآمدی که تاکنون معمول داشته اید از سوی دیگر،این سایت را همواره متفاوت و متمایز نموده و بدین سبب بر توان،لیاقت و شایستگی جوانان و دانش آموختگان منطقه ام افتخار نموده و بر خود می بالم.

امید است در این مسیر آگاهی بخش و روشنگرانه،همچون گذشته، نمونه و الگویی شایسته برای فعالان و علاقمندان جامعه رسانه های مجازی در کشور و منطقه باشید و به رسم یاش اولی های ایلم ،شما را شایسته مقام،اعتبار و جایگاه (ایل اوغلی) می دانم.

در خاتمه، موفقیت روزافزونتان را آرزومندم.

  محمد زاهدنیا

دانشجوی دکتری حقوق

فعال فرهنگی اجتماعی ترکمن های مقیم در تهران

===============================================

دوست عزیز سایت جنابعالی بسیار عامه پسند و بروزی خبرها نیز قابل ستایش است. اگه با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز دنیا هماهنگ شوید و برای آسانتر بارگزاری کردن مطالب هم فکری شود بهتر است کاربران خودشان براحتی بارگزاری نمایند و شما تنها به عنوان مدیریت سایت تایید بکنید بهتر است.

ضمنا از اینکه تلگرام اکثر کاربران را مشغول به خود نموده در مجموع کلی ببینندگان وخوانندگان سایت در همه جا کمی رنگ سابق خود را از دست داد با این وجود سایت جنابعالی از نظر طرفداری کاربران ؛ همان بوی سابق خود را به دنبال دارد. انشاله که همیشه پویا باشید.

 با احترام

عاشرمحمدرئوفی  خبرنگار

===================================================

سلام. آرزوی توفیق داریم برای شما مهندس گرامی. واقعا سایت دانشجویان ترکمن بدون تعریف یکی از بی حاشیه ترین سایت های منطقه است.  که بدور از خط کشی های سیاسی خاص به درج خبر اقدام می کند.قطعا این از مدیریت بی نظیر جنابعالی سرچشمه می گیرد.

آرزوی توفیق داریم برای شما. ان شاءالله مثل همیشه موفق باشید.

محمد آقپور

 

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب