پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیگزارشی از جشنواره نوروزگاه ۱۳۹۶ گنبدکاووس

گزارشی از جشنواره نوروزگاه ۱۳۹۶ گنبدکاووس

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن، جشنواره نوروزی از اول فروردین ۱۳۹۶ در محوطه برج قابوس گنبدکاووس در قالب برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی در آلاچیق های سنتی ترکمنی به همراه برنامه های شاد موسیقی سنتی وکلاسیک و مراسم های سنتی با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، برپا شد و طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود جشن های نوروزی تا دهم فروردین ۱۳۹۶ برگزار شود که بعلت مشکلات و عدم تامین بودجه برنامه، جشن های ملی نوروزگاه هشتم فروردین به کار خود پایان داد سیزدهم فروردین آخرین روز برپایی نمایشگاه می باشد.

عاشور محمد رئوفی، مدیر این جشنواره در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن از استقبال پرشور مسافرین نوروزی و مردم منطقه از این جشنواره خبر دادند.

مدیر جشنواره گفت: در کنار آلاچیق های سنتی ترکمنی برپا شده، دو تاب ترکمنی مناسب تدارک دیده شد که برای تمامی اعضا خانواده قابل استفاده است.

عاشور محمد رئوفی گفت: اجاره آلاچیق سنتی ترکمنی در حدود یک میلیون تومان و اجاره مکان محل نصب آلاچیق هم یک میلیون برای هر یک از غرفه داران هزینه داشته است.

برخی از غرفه داران به مشکلاتی در برگزاری این جشنواره مطرح نمودند که در ذیل به خلاصه اشاره می شود:

عدم تدارک محل برای برگزاری نماز، سطل های زباله کم در محوطه، عدم تسطیح مناسب محل برگزاری جشنواره، روشنایی نامطلوب محوطه برگزاری جشنواره و …

قابل ذکر است که ویدئو فوق، توسط مصطفی نعیمی با هلی شات از محل برگزاری جشنواره نوروزگاه تهیه شده است.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب