شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیائمه جمعه اهل سنت بندر ترکمن معرفی شدند

ائمه جمعه اهل سنت بندر ترکمن معرفی شدند

طی حکمی از سوی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، قربان محمد آخوند اونق و عبدالرحمان آخوند کر به عنوان امامان جمعه اهل سنت بندرترکمن معرفی شدند.

به گزارش رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور،  حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در این آیین که با حضور جمع کثیری از نمازگزاران در محل مسجد قبا بندرترکمن برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله آخوند عابدی کر امام جمعه فقید شهرستان ترکمن، گفت: ایشان برکت شهرستان بندر ترکمن و منطقه بشمار می رفت و بنای مسجد جامع قبا که هم اکنون بانوان نیز می توانند در آن نماز بخوانند، نتیجه سالها زحمت و تلاش حاج آخوند عابدی کر بود و درگذشت آن عالم ربانی ضایعه تلخ و بزرگی برای همه ما بود.

حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه افزود: در تعیین امام جمعه بندرترکمن که نظر علمای بزرگوار منطقه نیز در آن لحاظ شده است جلساتی را در سطح استان گلستان و حتی در سطح  کشور داشتیم که نهایتا در جلسه نهایی که با حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده محترم ولی فقیه استان برگزار کردیم، ایشان رای به صدور حکم برای دو عالم بزرگوار این شهر دادند.

وی با بیان اینکه، از نظر فقهی تعیین امام جمعه نیاز به حکم حکومتی دارد و خوشبختانه ما در شهرستان ترکمن و منطقه شخصیت های بسیار برجسته ای داریم، افزود: نگاه ما تشکیل جمعی بود که از آن طریق بتوانیم ضمن بهره برداری بیشتر از نماز جمعه  بر وحدت و همدلی  هر چه بیشتر جامعه  بیافزاییم.
حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در ادامه گفت: آخوند اونق از شخصیت های بارز اهل سنت و منطقه است که از تجربیات وی بعنوان عضو شورای برنامه ریزی اهل سنت کشور در تدریس دانشجویان  دانشگاه جامع المصطفی  استفاده های بهینه ای شده است.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در ادامه، در مورد شخصیت عبدالرحمان  آخوند کر نیز گفت: ایشان جزو علمای جوانی است  که همواره  مورد  توجه  آخوند عابدی کر قرار داشت و البته  سایر علمای بزرگوار نیز بر انتخاب این دو عالم اهل سنت به عنوان امامان جمعه اهل سنت بندرترکمن تاکید داشتند.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده مقرر شد که هر هفته  یکی از این دو عالم بزرگوار نماز جمعه اهل سنت بندرترکمن را بر پا بدارند.

در قسمتی از متن حکم  صادره چنین آمده است:
بر اساس تایید علمای بزرگوار، جنابعالی به مدت  یکسال به سمت امامت جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن منصوب می شوید.
امید است با همکاری اهالی محترم شهرستان، مسئولین منطقه ودفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهید.

دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب