چهارشنبه, فروردین ۲۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیحضور نویسنده اهل سنت ادبیات پایداری در مراسم شب خاطره با حضور...

حضور نویسنده اهل سنت ادبیات پایداری در مراسم شب خاطره با حضور مقام معظم رهبری

هبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان، رزمندگان و هنرمندان و دست اندرکاران برنامه‌های شب های خاطره دفاع مقدس، ضمن تقدیر از نویسندگان و مولفان کتاب های پایداری استان های مختلف کشور، یادآور شدند که خاطره های رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس آنقدر زیاد است که نوشتن این خاطره ها۵۰ سال هم ادامه یابد، باز هم کم خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، مقام معظم رهبری در این مراسم باشکوه فرمودند: «کتاب‌هایی که در مورد خاطرات دفاع مقدس نوشته و یا فیلم هایی که در این خصوص ساخته می شوند، فراتر از یک اثر هنری و یا ادبی صرف هستند و این آثار در واقع تزریق سیمان به پایه‌های انقلاب و هویت ملی و پیشرفت کشور است تا این پایه‌ها مستحکم تر و ماندگارتر شوند.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی که در این مراسم باشکوه با علاقه و اشتیاق زیادی خاطره های رزمندگان و فرماندهان دوران جنگ را گوش فرا داده، در پایان فرمودند: خاطره رزمندگان ما ثروت ملی است و امروز یکی از روزهای خوش و بیاد ماندی برای من خواهد بود.
این مراسم با دعای خیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عزت و سربلندی ایران و با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد و دادن شعار های انقلابی توسط حضار مجلس، به پایان رسید.
گفتنی است که مراسم شب خاطره، بیش از دو دهه، در سالرزو فتح خرمشهر، از طرف معاونت ادبیات پایداری حوز هنری تهران برگزار می شود که سه مراسم آن با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.
در این مراسم رئیس حوزه هنری استان گلستان، با معاون فرهنگی و مسئول ادبیات پایداری، همراه با سه نویسنده ادبیات پایداری استان حضور یافتند و موسی جرجانی، به عنوان نویسنده پیشکسوت ادبیات پایداری و تنها نویسنده اهل سنت ترکمن در آن حضور یافت.

یادآور می شود که، موسی جرجانی تاکنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب نوشته که ۱۰ عنوان آن به ثبت و ضبط خاطره های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد که توسط اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و حوزه هنری استان گلستان چاپ شده که دو کتاب وی از جمله: “پرواز بدون دوتار” خاطرات شهید هنرمند بایرام محمد خیوه ای از شهرستان گمیشان و کتاب ” ده سال اسارت ده سال انتظار” مجموعه خاطرات آزاده و جانباز دفاع مقدس عبدالحمید سن سبلی از شهرستان آق قلا، در اولین اجلاسیه ملی ۴۰۰۰ شهید استان گلستان، رونمایی گردیده و آخرین کتاب وی نیز با عنوان «مرجان دریا» نام دارد که زندگینامه شهیده منا مرحومه خانم مرجان نازقلیچی، فرماندار فقید بندرترکمن، اولین فرماندار زن ترکمن اهل سنت در استان گلستان و دومین فرماندار زن کشور، می باشد که این کتاب امسال به همت مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور چاپ شده است.

موسی جرجانی را یکی از نویسندگان و پیرغلامان اهل‌سنت در بین مردم ترکمن می‌شناسند. او سال‌ها نیز در رادیو و تلویزیون فعالیت کرده و حتی در طول۲۰ سال گذشته تعداد ۱۲ نمایش، برگرفته از آداب، رسوم و باور‌های دینی و اعتقادات ترکمن‌ها را نوشته و کارگردانی کرده است.

جرجانی در جشنواره کتاب دفاع مقدس سال ۱۳۸۶ با نوشتن کتاب «نغمه‌های عاشقان»، که بیانگر حضور ترکمن‌ها در دفاع مقدس بود، جایزه اول و لوح تقدیر و تندیس جشنواره را از دستان رئیس جمهور دریافت کرد. همچنین از موسی جرجانی با عنوان پژوهشگر برتر اهل‌سنت در یازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی تقدیر به عمل آمد.

جرجانی که خبرنگار بازنشسته صدا و سیمای مرکز گلستان می باشد، در حال حاضر به عنوان مدیر مسئول هفته نامه اقتصاد گلستان و رئیس انجمن موسیقی بسیج هنرمندان استان گلستان، فعالیت می کند

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب