جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهگزارشخبرهای جدید از وضعیت حفاری برای اکتشاف نفت و گاز در شمال...

خبرهای جدید از وضعیت حفاری برای اکتشاف نفت و گاز در شمال استان گلستان

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی و حفاری برای اکتشاف نفت و گاز در شمال کشور و استان گلستان در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از مهر، اسدالله قره خانی اظهار کرد: کار اجرایی و عملیاتی حفاری های نفت و گاز در شمال گلستان از نیمه نخست سال آینده آغاز می‌شود.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته حفاری در عمق دو هزارمتری در شمال آق‌قلا انجام شد و نتیجه مثبت نداشت، افزود: حفاری برای اکتشافات نفت و گاز در شمال کشور و در گلستان در دو نقطه کُرند و صوفیکم انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صوفیکم قبل از انقلاب کارهایی انجام شده و مشعل‌هایی به عنوان گازهای باتلاقی نصب شده بود.

وی با بیان اینکه گازهای باتلافی گازهای ثبات داری که متصل به لایه‌های زیرزمینی باشد، نیستند، گفت: در کُرند هم تا عمق دو هزار متری حفاری‌هایی انجام شد اما مطالعات تکمیل نشد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون در مرز با ایران در حال استخراج گاز است، اضافه کرد: احتمال دارد به مانند سرخس در گلستان هم گاز وجود داشته باشد از اینرو انتظار داریم مطالعات نفت و گاز در گلستان تکمیل شود.

قره خانی هرچند اشاره دقیقی به محل اجرای حفاری نفت و گاز در شمال گلستان نکرد اما تصریح کرد: هم اکنون مقدمات مناقصه برای انجام حفاری اکتشافات نفت و گاز در حال انجام است و مطالعات تا آخرین نقطه‌ مرزی که امکان حفاری برای ایران وجود داشته باشد، انجام می‌شود.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب