جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهگزارششفاف سازی از جنجال سردار و سریک

شفاف سازی از جنجال سردار و سریک

فعالیت های سردار آزمون در سوارکاری و اخباری که اخیرا پیرامون او می چرخد خبر از جریانی پیچیده می دهد که سردار از دست های پشت پرده آن مطلع نیست.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از “ورزش سه”، بعد از اتفاقات مهم و تاریخی تیم ملی فوتبال که مدت ها اخبار را متوجه خود کرده بود، سردار آزمون مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال ایران با موضوعی جدید موج رسانه ای را به دست گرفت؛ دوپینگ اسب. جواب آزمایش دوپینگ اسب او “سریک” مثبت اعلام شد تا این مساله باعث به وجود آمدن حواشی جدید برای فدراسیون اسب سواری و سردار آزمون شود. کار تا جایی ادامه پیدا کرد که سردار به شخصه نمونه خون اسب خود را به آزمایشگاه فرستاد و اعلام کرد پاسخ منفی بوده است که با اتکا به همین مساله فدراسیون و عوامل را محکوم کرد.

اما حالا حمید رادان نایب رییس کمیته اسب دوانی فدراسیون و عضو اجرایی کورس تهران گفت که تست دوپینگ “سریک” در این رقابت ها مثبت اعلام شده است. وی در گفت و گو با “ورزش سه” پرده از اتفاقاتی جدید برداشت. او این طور می گوید:

 

*  بحث های مطرح شده از سمت آزمون در شان نام او نیست

اینکه سردار آزمون مدعی است که پاسخ آزمایش دوپینگ “سریک” منفی بوده و او شخصا آن را به آزمایشگاه فرستاده جدی ترین مساله ای بین ملی پوش فوتبال و مسئولان سوارکاری است. رادان در این باره می گوید:« فرستادن یک نمونه دوپینگ به آزمایشگاه های معتبر کاری پیچیده و پر از قوانین امنیتی است. مگر می شود یک شخص نمونه اسب خود را به آزمایشگاه بفرستند ؟ صدها سوال امنیتی در این میان پیش می آید که چه کسی تایید می کند آن نمونه برای “سریک” بوده است ؟ به کدام آزمایشگاه فرستاده شده و این آزمایشگاه مورد تایید چه ارکان قرار گرفته ؟ برخی از ماده های شامل قوانین دوپینگ بعد از ۴ روز تاثیر خود را از خون پاک می کنند و در لحظه بعد از کورس باید از آنها نمونه گیری شود نه اینکه چند روز بعد. به هیچ وجه نمونه با اسم و مشخصات به آزمایشگاه فرستاده نمی شود و با یک کد امنیتی به ظرف ها ریخته شده، بدون نام و مشخصات به آزمایشگاه می رسد و بدون در نظر گرفتن نام و مشخصات به کمیته ضد دوپینگ فدراسیون سوارکاری که یک سازمان کاملا مستقل است فرستاده می شود و در نهایت نتایج بدون در نظر گرفتن موضوع خاصی اعلام می شود. اینکه اسب به چه کسی تعلق دارد و یا مسائلی از این دست در اعلام نتایج کوچکترین تاثیری را ندارد و این بحث که شخص نمونه را به آزمایشگاه بفرستد موضوعی است که در شان نام سردار نیست. این موضوع نیاز به اطلاعات کافی دارد که متاسفانه او در جریان نبود.

* تست های اسامی بزرگ تر از سردار آزمون هم مثبت اعلام شده

رادان معتقد است سردار توقع این اعلام را نداشت در حالیکه او می گوید:« من شخصا سال هاست در این حرفه هستم و خوشبختانه از نام من در مکان های مسابقات به نیکی یاد می کنند اما اتفاق افتاده است که نتایج دوپینگ اسب های خود من را هم مثبت اعلام کرده اند. من ۲ اسب به نام های “ریو کالکشن” و “ریو دنسر” داشتم که این دو اسب از نام های قهرمان و به یاد ماندنی بودند. آنها نیازی به دوپینگ نداشتند و از محبوبیت بالایی در ترکمن صحرا برخوردار بودند اما جواب آزمایش دوپینگ آنها را هم مثبت اعلام کردند. بعد از پیگیری های ما مشخص شد کارگران و مربیان شیطنت کردند و به هوای اینکه من در سوارکاری و فدراسیون دارای اسم و سمت هستم شاید از کنار نام من بگذرند اما این طور نبود. آقای خراسانی معاونت اسب دوانی که مسئولیت مستقیم برگزاری مسابقات را داشت هم چند اسب صاحب نام را در مسابقات می دواند که پاسخ دوپینگ اسب های او هم مثبت اعلام شد. تا زمانی که جواب آزمایش ها را اعلام نکرده بودند خود آقای خراسانی نمی دانست این نمونه برای اسب او است و اگر قرار بر تبانی بود افراد فدراسیون برای خودشان کاری می کردند یا اینکه اعلام نمی کردند اما مربیان ایشان هم فکر می کردند ایشان در فدراسیون کاره است و اگر برای آقای خراسانی مشکلی پیش آید او می تواند مسئولان را برای چشم پوشی متقاعد کند اما واقعا این طور نبود. بسیاری دیگر از این مثال ها است که سردار باید بداند اسامی بزرگتر از نام او وقتی با جریمه رو به رو شدند مجبور به پذیرش بودند.

 

* سردار ناخواسته در یک توطئه قرار گرفته است

گویا این اولین آزمایش “سریک” نبوده است که مثبت اعلام شده و قبل ها هم این اسب سابقه مثبت بودن آزمایش دوپینگ را دارد اما چرا حالا این حواشی به وجود آمده مساله ای است که رادان در توضیح آن می گوید:« هفته قهرمانی کورس بهاره گنبد هم جواب آزمایش دوپینگ “سریک” مثبت اعلام شد اما سردار هیچ اعتراضی نداشت. اما حالا تهمت هایی به مسئولان برگزاری کورس در تهران و فدراسیون زده می شود که برای همه جای تعجب دارد. امسال تهران کورسی منظم و بی سابقه را داشته است که بعد از انقلاب برگزاری چنین رقابت هایی را سابقه نداشت. حالا برخی قصد دارند خللی در این مسابقات ایجاد کنند چرا که منافع خودشان در رقابت های دیگر به خطر افتاده است و حالا با استفاده از نام سردار می خواهند حواشی را برای کورس تهران ایجاد کنند. اگر موضوع دوپینگ “سریک” اینقدر مساله ساز بود چرا در گنبد خبری از آن نشد ؟ سردار ناخواسته در یک توطئه ای قرار گرفته است که از دست های پشت پرده آن بی خبر است و این اتفاقات در طولانی مدت می تواند به ضرر او باشد.

 

* تصفیه باید از چادر اسب ها باشد

رادان مربی اسب ها را مقصر این اتفاقات می داند و در توضیح آن می گوید:« من خودم بارها با این اتفاق رو به رو شده ام که مربیان و کارگران بدون اطلاع کارهایی با اسب می کنند که سلامت و آینده آن را به خطر می اندازد. “سریک” مدت هاست زیر دست این مربی و آن مربی می چرخد و او باید یک مربی را برای خود انتخاب کند تا در نهایت مسئولیت تمام اتفاقات را به او واگذار شود. تصفیه باید از درون چادرها آغاز شود تا به فدراسیون برسد. مربی که اسب سردار در هفته چهارم را در اختیار داشت، هفته دوم هم به دلیل دوپینگ محروم شده بود و “سریک” پس از آن دست او سپرده شد. مشخص است که مشکلاتی در آینده برای این اسب پیش می آید. باید در تعیین مربیان و افراد اطراف اسب حساس شد نه این جنگ های رسانه ای.

* تمام مجموعه سوارکاری خیر سردار را می خواهند

نکته جالب توجه اینکه “سریک” اسب اهدایی از حمید رادان به سردار آزمون است و حالا شکایات علیه اهدا کننده شده. رادان در این باره گفت:« “سریک” یکی از بهترین اسب های ایران است که هم پدر و هم مادر او را من خودم وارد ایران کردم و “سریک” در مجموعه سوارکاری خود من متولد شد. او از بهترین اسب هایی است که در حال حاضر موجود است و من آن را به سردار اهدا کردم چون او را از صمیم قلب دوست دارم. ما خودمان وقتی “سریک” قهرمان می شود بلند می شویم و برای او دست می زنیم چرا حالا باید به فکر تخریب او باشیم؟ ما خودمان در حال حاضر بیشتر از همه از این بابت ناراحت هستیم چون آدم های اطراف سردار و اهالی چادر اسب او را در مسیری قرار داده اند که مشکلات زیادی پیش پای او قرار خواهد گرفت. سردار باید تصفیه ای اساسی در بین اطرافیان خود انجام دهد تا شبیه این اتفاقات برای او به حداقل برسد. او یک سرمایه ملی است و علاقه او به اسب برای ما افتخار محسوب می شود اما هر ارگان و سازمانی قوانین خودش را دارد و هیچ اسمی برای ما از قانون بالاتر نیست.

* اسناد مورد نیاز سردار در اختیار او قرار می گیرد؛ اما از راه قانونی

سردار آزمون در آخرین اظهار نظر خود خواسته تا فدراسیون سوارکاری بسته های ارسال تست ها و نتایج آزمایش ها را در اختیار او قرار دهند اما حالا حمید رادان می گوید:« سردار هر درخواستی داشته باشد با کمال میل در اختیار او قرار خواهد گرفت اما باید از راه قانونی ورود کند یعنی به فدراسیون بیاید، درخواست خود را کتبی اعلام کند و برای او تشکیل جلسه شود نه اینکه خواسته های خود را از راه رسانه ها اعلام کند. کدام ارگانی از راه رسانه ای این طور مراحل مهم را پیگیری می کند ؟ ما همه خواستار رفع مشکلات سردار هستیم و حضور او برای ما هم اتفاق مهمی است آزمون باید هر کاری را از راه خود انجام بدهد و در انتخاب اطرافیان خود دقت بیشتری داشته باشد.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب