سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
spot_img
خانهاجتماعیضرورت و اهمیت جایگاه شورا

ضرورت و اهمیت جایگاه شورا

حبیب الله ایری –  اهمیت جایگاه شورا و ضرورت انتخاب بر اساس معیار های درست هم چون تعهد ، تخصص ، آشنایی به قوانین را با ذکر مثالی بیان می شود:

فرض کنید که شما اقدام به ساخت منزلی میکنید ، حال برای مهمترین و اساسی ترین قسمت ساختمان که همان پی و ستون آن است دنبال اوستا کار میگردید ، دوستان و آشنایانتان به شما سه گزینه معرفی میکنند :
اولین شخص همسایه ی شما می باشد ، که آشنایی کاملی دارید و میدانید یک اوستای تازه کار است و قطعا در کارش خبره نیست و این احساس در شما بوجود میاید که احتمال فرو ریختن ساختمان وجود دارد.

گزینه دوم دوست شماست ، با توجه به این که نیاز هست این پی در عرض یک ماه زده شود تا شما در گرفتن تسهیلات و ادامه ساخت اقدام کنید و در صورت آماده نشدن خسارت زیادی متحول می شوید ، قطع به یقین می دانید که دوست شما این پی را کمتر از ۴۵ روز نمی تواند تحویل دهد چون بسیار کند می باشد.

گزینه سوم با شما هیچ گونه نسبتی ندارد ولی با تحقیق متوجه می شوید که در کارش تبحر خاصی دارد و با تجربه می باشد و قطعا توان آن را نیز دارد که این پی را یک ماهه به شما تحویل دهد.

حال شما مختارید تا یک اوستا کار انتخاب کنید ، کدام را انتخاب می کنید؟؟ آیا بخاطر ناراحت نشدن همسایه خود حاضر به خوابیدن در ساختمانی که به پی آن اعتماد ندارید می شوید؟؟ آیا بخاطر بر هم نخوردن رفاقتتان حاضر هستید تا خسارت هنگفتی به شما برسد؟؟ یا در کنار احترام به جایگاه همسایه و دوست یک اوستای شایسته را انتخاب می کنید؟؟

قطعا شهر ما نیز همان خانه ی ما می باشد ، قطعا آسایش ما ، توسعه شهر و خانه ما  ، بالا رفتن فرهنگ ما در گرو انتخاب شخصی لایق و شایسته می باشد ،  تا ستون های توسعه شهر ما را محکم و با اطمینان کامل بنا کنند. قطعا کمبود ها و مشکلات ما نتیجه انتخابهای خود ما می باشد ، حال تصمیم با شماست که چه کسی را برای رغم زدن سرنوشت خویش انتخاب میکنیم

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب