سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
spot_img
خانهاجتماعیمراسم بزرگداشت ۲۸۴مین سالگرد تولد عارف و شاعر بزرگ ایرانی ترکمن در...

مراسم بزرگداشت ۲۸۴مین سالگرد تولد عارف و شاعر بزرگ ایرانی ترکمن در شهرستان گمیشان برگزار شد + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از روابط عمومی فرمانداری گمیشان؛ مراسم بزرگداشت ۲۸۴مین سالگرد عارف و شاعر بزرگ ایرانی ترکمن مختومقلی فراغی در محل موزه مردم شناسی شهرستان با حضور نبیره مختومقلی فراغی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، فرماندار گمیشان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسئولین و عموم مردم شهرستان برگزار شد.

فرماندار گمیشان در این مراسم با اشاره به اشعار این شاعر بزرگ اظهار داشت: اشعار مختومقلی فراغی برگرفته از آیات قرآنی و تعالیم اسلامی و همچنین در وصف پیامبر اکرم(ص)، اولیا و بزرگان است.

وی افزود: مختومقلی فراغی به زیبایی اوضاع اجتماعی را در اشعار خود بیان می کند به گونه ای که تامل و تفکر در ابیات اشعار آن شخصیت بزرگوار می تواند چراغ راه سعادت ما باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اضافه کرد: دعوت به دین، وحدت، شادی و اتحاد از ویژگیهای بارز اشعار مختومقلی فراغی است.

فرماندار گمیشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو بیان داشت: انتخابات اراده و تجلی مشارکت مردم در کشور است.

وی افزود: انتخابات یک فرصت برای مردم جهت مشارکت در تعیین سرنوشت کشور و هم یک وظیفه برای تک تک مردم می باشد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان با اشاره به پیام های حضور مردم در انتخابات خاطر نشان کرد: خنثی سازی توطئه های دشمنان، دفاع از جمهوری اسلامی و قانون اساسی، پایبندی به ارزش های نظام و انقلاب از پیامدهای مهم حضور مردم در انتخابات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در ۲۸۴مین سالگرد تولد شاعر و عارف شهیر ایرانی ترکمن مختومقلی فراغی در گمیشان اظهار داشت: مختومقلی فراغی شخصیت بزرگی که متعلق به جامعه بشری است.

 “محمود ربیعی” معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به حضور مردم در این مراسم خاطر نشان کرد: حضور اقشار مختلف در این مراسم نشان از محبت، ارادت و علاقه مندی مردم به آن شخصیت بزرگ می باشد.

وی افزود: مختومقلی فراغی شاعر بزرگواری که در دیانت، سیاست، عرفان و اخلاق نمونه بوده است.

ربیعی مختومقلی فراغی را عامل وحدت بین انسان ها بیان داشت و گفت: باید یاداشت ها، گفتارها و اشعار حکیمانه مختومقلی فراغی به خوبی در جامعه بیان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اضافه کرد: این افتخار بزرگی برای ایران اسلامی است که هم محل تولد و هم آرامگاه آن عارف بزرگ در کشور ما می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو بیان داشت: در ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور حداکثری مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا حماسه ای دیگر را رقم خواهد خورد.

ربیعی انتخابات را یک فرصت و حماسه آفرینی دانست و گفت: انتخابات به مردم این امکان را می دهد که خودشان سرنوشت خود و کشور را تعیین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه است چرا که حق انتخاب یکی از پیامدهای مهم انتخابات می باشد.

اجرای موسیقی سنتی، لاله خوانی، ذکر خنجر، سرودن اشعار در وصف مختومقلی فراغی از دیگر برنامه های مهم مراسم بزرگداشت ۲۸۴مین سالگرد عارف و شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی بوده است.

حضور مسئولین در مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی در گمیشان
حضور مسئولین در مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی در گمیشان

برگزاری مراسم ذکر خنجر
برگزاری مراسم ذکر خنجر

اجرای لاله خوانی
اجرای لاله خوانی

برگزاری نمایشگاه از توانمندهای صنایع دستی هنرمندان شهرستان گمیشان
برگزاری نمایشگاه از توانمندهای صنایع دستی هنرمندان شهرستان گمیشان

حضور پرشور مردم در مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی که در محوطه موزه مردم شناسی برگزار گردید
حضور پرشور مردم در مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی که در محوطه موزه مردم شناسی برگزار گردید

نمایی از محل برگزاری مراسم
نمایی از محل برگزاری مراسم

ایستگاه نقاشی مختومقلی فراغی در حاشیه مراسم
ایستگاه نقاشی مختومقلی فراغی در حاشیه مراسم

برگزاری نمایشگاه نقاشی در حاشیه مراسم
برگزاری نمایشگاه نقاشی در حاشیه مراسم

 

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب