سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
spot_img
خانهاجتماعینظرسنجی: چرا استان گلستان رتبه دوم را در مصرف مواد مخدر تصاحب...

نظرسنجی: چرا استان گلستان رتبه دوم را در مصرف مواد مخدر تصاحب کرد؟!

اعلام رسمی کسب رتبه دوم پرمصرف ترین استان در زمینه مواد مخدر تلنگری جدی به مسئولین استانی گلستان وارد کرد،جای تعجب است که استان گلستان بعد از خوزستان رتبه دوم مصرف مواد مخدر را بدست آورده است، نکته جالب اینکه استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان که معدن وکانال ورود این نوع مواد میباشند بترتیب رتبه سوم و چهارم را کسب کردند.

عبدالرضا چراغعلی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در این باره می گوید: گلستان در شیوع رشد مواد مخدر به عنوان دومین استان کشور شناخته می‎شود و دلیل اصلی این امر آن است که گلستان، بارانداز مواد مخدر برای استان‎های دیگر محسوب شده و مواد مخدر از بعضی نقاط استان به استان‎های دیگر انتقال داده می‎شود. جمعیت زیادی از تحصیل‎کرده‎های استان بیکار هستند و علت اصلی روی آوردن به مواد مخدر بیکاری است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در این باره می گوید: مسئله مبارزه با مواد مخدر مورد توجه دولت و رئیس جمهور و استاندار نیز می باشد که می توان از ظرفیت خیرین و موسسات غیر دولتی در این راستا بهره برد.

گروه پژوهشی سایت دانشجویان ترکمن از کلیه صاحبنظران و کارشناسان و دلسوزان استان دعوت بعمل میاورد تا ضمن اعلام علل کسب این رتبه، پیشنهادات اجرایی خود را اعلام و ابراز نمایند، بدون تردید نکته نظرات شما راه را برای برنامه ریزان استانی و کشوری نشان خواهد داد.

علل گوناگونی از جمله: بیکاری مفرط بویژه در منطقه ترکمن صحرا، وجود اقوام مهاجر که از کانال های توزیع به استان مهاجرت کردند،کم کاری مسئولین امر، فراموشی طرح های پیشگیرانه و اصلاحی، افسردگی مردم استان، فقدان برنامه های آموزشی ،عدم تحرک در حوزه ورزش و تفریحات سالم، عدم برخورد با عوامل توزیع اعم از خرده پا و عاملین اصلی و… میتوانند بخشی از موارد باشند.

دوستان ،چه کنیم تا ریشه مواد مخدر و اعتیاد را در استان گلستان و بالاخص منطقه ترکمن صحرا و راز و جرگلان بخشکانیم….

منتظر نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم.

گروه پژوهشی سایت دانشجویان ترکمن

دیگر مطالب

1 نظر

  1. بنظر میاد علت اصلی توسعه اعتیاد در منطقه ترکمن صحرا شیوه نگاه ترکمن ها به زندگی است به جرات می توان گفت که ترکمن ها مهارت زندگی کردن را ندارن و دلیل بعدی می توان سیاست دولت در منطقه و وجود مهاجران….

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب