سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
spot_img
خانهاجتماعیکدام گروه خونی بیشتر سکته می کنند؟

کدام گروه خونی بیشتر سکته می کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از افکارنیوز، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، افرادی که گروه خونی O. نداشته باشند در معرض ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی بیشتری هستند.

تقریبا نیمی (۴۸ درصد) از مردم انگلیس دارای گروه خونی O. هستند، اما با توجه به تجزیه و تحلیل اطلاعات و مطالعات مربوط به، نزدیک به ۱ ۳ میلیون نفر، کسانی که دارای گروه‌های خونی A، B. و AB هستند کمی بیشتر از دیگران در معرض بیماری‌های قلبی و سکته مغزی قرار دارند.

دانشمندان فکر می‌کنند دلیل این امر می‌تواند وجود سطوح بالاتر پروتئین موجب لخته شدن خون، در این گروه‌های خونی باشد.

این مطالعات در مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن در هلند انجام شده و مدعی این است که گروه‌های خونی باید در آینده به عنوان بخشی از ارزیابی ریسک در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب شود.

طبق این گزارش، در بین ۱۰۰۰ نفری که گروه خونی O. داشتند فقط ۱۴ نفر دچار حمله قلبی شده‌اند که این میزان در میان گروه‌های غیر از این واحد خونی، ۱۵ در ۱۰۰۰ بود.

این محققان می‌گویند:«مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی خوردن غذا‌های سالم، ترک سیگار و ورزش است»

مدیر پزشکی بنیاد قلب انگلیس در این رابطه گفت: «خطر ابتلای به حملات قلبی و سکته‌های مغزی به سن افراد، ژنتیک (سابقه خانوادگی و قومیت) و دیگر عوامل خطرزای قابل اصلاح از جمله رژیم غذایی، وزن، سطح فعالیت بدنی، مصرف سیگار، فشار خون، کلسترول و دیابت مرتبط است.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب