جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیآیین نکوداشت دکتر غیادی در جرگلان‌ برگزار شد

آیین نکوداشت دکتر غیادی در جرگلان‌ برگزار شد

آیین نکوداشت دکتر غیادی در جرگلان‌ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از اولکامیز، نکوداشت اولین سالگرد رحلت دکترجلیل غیادی در مسجد جامع شهر یکه صعود ( یکه سووئت) جرگلان خراسان شمالی برگزار شد. ابتدا سه تن از روحانیون هر کدام جداگانه به روح پاک دکتر غیادی شهید سلامت آیاتی از کلام الله را با صوتی دلنشین قرائت کردند.

آنگاه مراسم رسمی با سخنان بخشدار سابق جرگلان پولاد نجاحی شروع شد. وی گفت: خدمات دکترغیادی در جرگلان برکسی پوشیده نیست. او زاده کوموش دفه می‌باشد بعد از اخذ دیپلم در رشته پزشکی وارد دانشگاه فردوسی مشهد میشود. زنده یاد غیادی بعد از اخذ دکترای پزشکی جهت گذراندن طرح به خطه جرگلان اعزام و بعداز اتمام طرح بنابه توصیه آتا ایشان محمدی روحانی صاحب نام گرکز در منطقه محروم جرگلان روستای یکه صعود (یکه سووئت) ماندگار میشود. از سال ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۰ به صورت شبانه روزی خدمت کرد. ایشان در امور بهداشت و درمان و توسعه عمرانی و کارآفرینی خدمات شایانی به منطقه محروم جرگلان انجام داد.

نجاحی در پایان افزود: دکتر غیادی انسانی فداکار و دلسوز به راستی بومی جرگلان بود.

سخنران دوم دکتر انصاری از جامعه پزشکان خراسان بود، ایشان اذعان داشت: دکتر غیادی متعلق به خودش نبود هرکاری را با مشورت اهل فن انجام میداد بزرگ منشی زنده یاد قابل تحسین است.

انصاری بیان داشت: به عنوان نماینده پزشکان ایران در منطقه دورافتاده به خدمت رسیدم تا در مراسم مرحوم دکترغیادی شرکت کنم، بنده نتوانستم احساسات درونی خودم را مخفی نگه دارم.

سپس رحمان قلی توماج شاعر آق قلایی در وصف مرحوم غیادی سروده خود را قرائت کرد: ماتئم توتدی جرگلان توپراغی……..

آن گاه گلدی آخوند کمالی از جرگلان خطاب به حضار اعلام کرد: مرحوم جلیل غیادی دلسوز واقعی بود و خود را وقف انسانها کرد، وجود وی نعمت بود در نبود ایشان باز از عملکرد نیک مرحوم اذعان میشود.

این بار عاشور محمد رئوفی ضمن تسلیت به بازماندگان شهید سلامت با احساس خاص شعری در وصف جلیل غیادی قرائت و از عملکرد پسندیده مرحوم دفاع کرد.

در ادامه مراسم دکتر وحیدی نماینده بجنورد و راز و جرگلان در مجلس اذعان داشت: کرونا مردان بزرگی را از ما گرفت برای جلیل غیادی سلامتی بیماران در اولویت بود دکتر غیادی اگر دنبال مال دنیوی بود در خارج از کشور زندگی خوبی برای خود مهیا میکرد.

وی در ادامه اظهار داشت: مردم منطقه جرگلان رضایتمندی کامل از زنده یاد غیادی داشتند.

دکتر پاک مهر نماینده دیگر بجنورد در مجلس شورای اسلامی در سخرانی خود اذعان داشت: دکتر غیادی زنده است وی اولین کسی بود که در منطقه محروم راز و جرگلان ۲۷سال با احداث درمانگاه خدمت کرد. جلیل غیادی از خدمت به بیماران ابایی نداشت ایشان صاحب اندیشه بود و غیر از طبابت نسخه های اقتصادی و عمرانی برای جرگلان پیچید جای مرحوم غیادی هرگز پر نخواهد شد.

در خاتمه مراسم آخوند سرفراز ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و حامیان اولین سال نکوداشت مرحوم جلیل غیادی گفت: جلیل انسانی به تمام معنا بود ایشان با عهدی که با خدای خود بستند نهایی کرد وی فراتر از قوم و مذهب بود و در بین اهل تشیع و غیرترکمنها نیز هواداران بسیاری در منطقه جرگلان-راز و بجنورد داشت. زنده یاد هیچ وقت از ذهن مردم راز و جرگلان پاک نخواهدشد، ناگفته نماند وقتی برای ایشان توصیه میشود برای خود واکسن کرونا بزند مرحوم غیادی با قاطعیت اعلام میدارد؛ اول به پرسنل فداکار که نزد من کار می کنند واکسن تهیه و تزریق شود سپس به من واکسن زده شود، بدین سان وی از پذیرش واکسن خودداری می‌کند و میگوید خون من از خون پرستاران رنگین تر نیست.

حاشیه های مراسم :

۱- نکوداشت دکترجلیل غیادی با یک ساعت تاخیر برگزار شد

۲- سه ساعت و نیم برنامه مراسم بود که حداقل ۴۰ درصد وقت را مجری مراسم و یکی از واعظین روحانی ( آخوند کمالی ) در اختیار داشتند که سخنان آنان هیچ ربطی به نکوداشت زنده یاد غیادی نداشت.

۳- در کل ۷ نفر از عزیزان در خصوص عملکرد و اندیشه های والای زنده یاد غیادی سخن گفتند و یا شعر خواندند.

گزارش از : آنا محمد بیات

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب