پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهگزارشفاجعه کشتار مسلمانان در هند

فاجعه کشتار مسلمانان در هند

وزارت کشور هند در اولین گزارش رسمی خود از فاجعه کشتار مسلمانان، عملکرد پلیس را زیر سؤال برده کم‌کاری نیروهای انتظامی را عامل گسترش آتش ماجرا دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از تسنیم؛ وزارت کشور هند با انتشار گزارش اولیه فاجعه کشتار مسلمانان این کشور در دهلی‌نو، پلیس پایتخت را یکی از مقصران اصلی حادثه دانست.

گزارش‌ها حاکی است وزارت کشور هند تأکید کرده است پلیس دهلی‌نو در کنترل شرایط و ممانعت از آسیب رسیدن به اموال مسلمانان کاملاً ناموفق بوده است.

برخی کارشناسان قضایی معتقدند با توجه به گزارش وزارت کشور هند امکان این که علیه برخی افسران ارشد پلیس اقدام قضایی صورت بگیرد نیز وجود دارد.

در گزارش آمده است اخیراً رئیس پلیس دهلی‌نو عوض شده بود و ممکن است کم‌کاری نیروهای پلیس به این دلیل باشد که فرمانده جدید به جزئیات کار واقف نبوده است.

یکی دیگر از مطالب مهمی که در گزارش وزارت کشور هند آمده است پیش‌بینی احتمال حمله هندوهای متعصب به مسلمانان است. این گزارش تصریح کرده سازمان‌های اطلاعاتی احتمال وقوع حمله هندوهای متعصب به مسلمانان را پیش‌بینی کرده بودند.

وزارت کشور هند معتقد است پلیس برای کنترل حمله هندوهای متصب به مسلمانان بسیار ضعیف عمل کرده و اجازه داده است هندوها اموال مسلمانان را به آتش بکشند و آنها را بکشند.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد هندوهای متعصب از شهرهای مختلف خود را به دهلی‌نو رسانده‌اند تا مسلمانان را مورد حمله قرار دهند.

گفتنی است در حمله هندوهای متعصب به مسلمانان حداقل ۵۰ مسلمان کشته شدند و دست‌کم ۷۴۰ ساختمان متعلق به آنها در آتش سوخت.

این حمله وحشیانه بیش از ۴۰۰ مسلمان را نیز به‌شدت زخمی کرد و انتشار تصاویری از مسلمانان زنده‌دفن‌شده باعث خشم فراوان مسلمانان در سراسر جهان شد.

رهبر انقلاب کشتار مسلمانان هند را محکوم کردند: دولت هند در مقابل هندوهای افراطی بایستد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی کشتار مسلمانان مظلوم هند را محکوم کردند.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن اعلام این که قلب مسلمانان جهان از کشتار اخیر جریحه‌دار است، خواستار توقف این فجایع شدند و دولت هند را موظف دانستند تا در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد.

متن کامل موضع‌گیری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در حساب توئیتر پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی منتشر شد به شرح زیر است:
«قلب مسلمانان جهان از کشتار مسلمانان در هند جریحه دار است. دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد و با توقف کشتار مسلمانان، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند.»

===

 

طراحی سایت

بیمه عمر

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب