جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیمسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور: شب...

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور: شب قدر فرصتی زرین و طلایی، برای شستشوی آینه دل است

شب قدر فرصتی زرین و طلایی، برای شستشوی آینه دل است / روز قدس نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور گفت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.
به گزارش رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و فرارسیدن ایام لیالی قدر گفت : شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.
وی افزود : در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد چرا که این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.
خیرخواه تصریح کرد : در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود و ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت : شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم.
علی خیرخواه افزود : اینکه شب قدر در ماه مبارک رمضان واقع شده است، مورد قبول همه مسلمانان است و هیچگونه شک و تردیدی در آن وجود ندارد؛ زیرا از سویی خداوند در قرآن میفرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است» و از سوی دیگر در آیه اول سوره قدر میخوانیم: «ما آن (قرآن) را در شب قدر فرو فرستادیم». با توجه به این دو آیه مبارکه، چنین نتیجه گیری میشود که شب قدر خارج از ماه مبارک رمضان نیست و حتماً در این ماه قرار دارد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس ، گفت : روز قدس و اهمیت بزرگداشت آن ، که برای نخستین بار توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با این رویکرد که وحدت عامل «قدرت» و توسعه یافتگی و تفرقه عامل «سستی دیانت» و عقب ماندگی است، طرح و تبیین گردید.
وی افزود : در طول بیش از سه دهه گذشته ، روز قدس همواره به عنوان یکی از شاخص ها، محورها، ملاک ها و در حقیقت یکی از زمینه ها و پیش شرط های اصلی ایجاد وحدت در جهان اسلام شناخته شده است که مسلمانان و امت بزرگ اسلام می بایست برای مقابله با پدیده شوم صهیونیسم جهانی و دفع و نابودی آثار و پیامدهای آن به عنوان عمده ترین مانع در پیش روی وحدت جهان اسلام، اهتمام ویژه نسبت به گرامیداشت این روز و محقق سازی اهداف و مقاصد بزرگ آن داشته باشند.
خیرخواه در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد : روز قدس از زوایای گوناگونی دارای اهمیت است، از جمله اینکه نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل است و همچنین به منزله اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی است و امیدواریم ملت های مسلمان با حضور باشکوه در راهپپیمایی روز قدس بار دیگر، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و وحدت و اتحاد خود را به رخ دشمنان بکشند و نقشه های شوم استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب را خنثی نمایند.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب