پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیازدواج فامیلی در ترکمن صحرا

ازدواج فامیلی در ترکمن صحرا

ازدواج فامیلی در ترکمن صحرا

روز گذشته خبرگزاری ایسنا به نقل از متخصص ژنتیک خبری با عنوان ” ازدواج‌های فامیلی در برخی مناطق ایران به ۸۰ درصد می‌رسد” منتشر نمود بطوریکه حدود ۴۰ درصد از ازدواج‌ها در ایران ازدواج فامیلی است و حتی در برخی مناطق، به حدود ۸۰ درصد می‌رسد.

تا کنون آمار دقیقی از وضعیت ازدواج فامیلی در ترکمن صحرا منتشر نشده است. می خواستیم این موضوع را به بحث بگذاریم  تا نظر و دیدگاه شما را در این مورد جویا شویم.

بر طبق منابع متخلف ازدواج فامیلی دارای مزایا و معایبی است که بشرح ذیل است:

مزایای ازدواج فامیلی

1- مهم ترین مزایا ازدواج فامیلی تناسب میان خانواده های طرفین در آداب و ارزش ها است.

2- از مهم ترین مزیت های این نوع ازدواج ها شناخت بیشتر طرفین از یکدیگر است و از نظر آسیب های اجتماعی نظیر مصرف سیگار، داشتن ارتباط های نامناسب و … امکان رسیدن به اطمینان بیشتر می باشد.

3- در ازدواج های فامیلی به دلیل سازگاری و همخوانی بیشتر بین همسران و خانواده هایشان ثبات زندگی زناشویی بیشتر است.

4- .در ازدواج های فامیلی به علت رفت و آمد و معاشرت بیشتر با خانواده ها با یکدیگر ، طرفین شناخت بهتر و بیشتری از اخلاق، اعمال و رفتار هم دارند.

5-  ازدواج فامیلی باعث تحکیم پیوندهای خانوادگی و همبستگی بین اعضا و شکل گیری فرصت های عالی برای انتقال ارزش های فرهنگی خانواده و تداوم آن طی نسل های متمادی در خانواده می شود.

6- در ازدواج های فامیلی مذاکرات قبل از ازدواج در مقدمات و لوازم ازدواج مانند مهریه، جهیزیه و مراسم عقد و عروسی به راحتی انجام می گیرد و با تسهیلات و هزینه کمتری همراه است.

7- ازدواج خویشاوندی اموال و دارایی ها را درون خانواده نگه می دارد و نسل به نسل آن را انتقال می دهد.

 

معایب ازدواج های فامیلی

1- در ازدواج های فامیلی، احتمال ایجاد بیماری های ژنتیکی در فرزندان بیش از سایر ازدواج ها است.

2- از معایب ازدواج های فامیلی عدم تحقیق کردن نسبت به طرف مقابل است زیرا خانواده دختر و پسر یکدیگر را می شناسند و با فضای رشد فرزندشان آشنا هستند بنابراین نسبت به بررسی و ارزیابی این تناسب های مهم نیازی احساس نمی کنند و بی گدار به آب می زنند.

3- در ازدواج های فامیلی احتمال ایجاد اختلالات ژنتیکی حتی اگر در فرزندشان نمایان نشود در نسل های بعدی دیده می شود.

4- طلاق در ازدواج های فامیلی سخت تر از ازدواج های دیگر انجام می گیرد چراکه با جدایی دو نفر از هم، اغلب کل روابط خانوادگی به هم می ریزد و یک فامیل از هم پاشیده می شود.

5- دخالت اطرافیان در زندگی زن و شوهر در ازدواج های فامیلی بیشتر از سایر ازدواج هاست و دامنه این دخالت ها معمولا گسترده تر و فراتر از خانواده های دوطرف است و اغلب به کل فامیل کشیده می شود.

6- در ازدواج های فامیلی نقایص و اختلالات مادرزادی بیش از سایر ازدواج ها است زیرا ژن مخصوص بیماری هم از پدر و هم از مادر به کودک به ارث می رسد و فرزند به شدت بیمار خواهد شد.

 

لطفا نظرات و دیدگاه تان در این خصوص در بخش نظرات درج نمائید.

 

تصویر تزئینی است.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب