جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهدایره المعارف ترکمنمشاهیر ترکمناستاد کریم شاهین پر نویسنده، شاعر و معلم نمونه از مفاخر ترکمن...

استاد کریم شاهین پر نویسنده، شاعر و معلم نمونه از مفاخر ترکمن صحرا

استاد کریم شاهین پر نویسنده، شاعر و معلم نمونه از مفاخر ترکمن صحرا

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، استاد کریم شاهین پر متولد سال 1326 در محله چای بوئین گنبدکاووس در سال ۱۳۵۶از دانشسرای گرگان با مدرک فوق دیپلم ریاضی فارغ التحصیل و در در سال 1358 از انستیو تکنولوژی گرگان موفق به کسب مدرک تکنسین عالی راه و ساختمان شدند و درسال  ۱۳۶۷از دانشگاه علامه طباطبایی بهشهر در رشته کارشناسی آموزش ابتدایی فارغ التحصیل و در سال ۱۳۷۹ نیز از دانشگاه مازندران ، دانشکده فنی مهندسی بابل با مدرک مهندسی عمران با رتبه اول فارغ التحصیل گشتند.

استاد شاهین پر درسال ۵۱ به استخدام آموزش پرورش در آمدند یک سال با عنوان معلمی و دو سال به سمت مدیر خدمت کردند، حدود ۱۲ سال در مدارس راهنمایی با سمت دبیر ریاضی خدمت نمودند  و حدود ۱۵ سال در مراکز تربیت معلم دخترانه کوثر و پسرانه شهید بهشتی با سمت مدرس ریاضی مشغول کار بودند.

ایشان در مرکز تربیت معلم کوثر علاوه بر سمت مدرس ریاضی مسئول اتاق تکنولوژی نیز بودند با استفاده از این فرصت یک وسیله کمک آموزشی برای تدریس مجسم ضربهای نسبی طراحی نمودند و یک نسخه از آن را ساخته و به بهره برداری رساندند.

استاد کریم شاهین پر  با تشکلهای فرهنگی نیز همکاری موثر داشتند در مراسم بزرگداشت شخصیت های ادبی و فرهنگی مثل مراسم بزرگداشت مختوم قلی فراغی حضور فعال داشتند.

ایشان دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی از وزارت مسکن و شهر سازی هستند و عضو سازمان نظام مهندسی کشور می باشند و در طراحی و نظارت ساخت و سازهای شهر سازی با شهرداری گنبد کاووس همکاری دارند.

استاد شاهین پر کتابی با عنوان یاشلاره سافاق ، یاشایشا سوغات (پند و اندرز برای جوانان و نوجوانان و هدیه برای زندگی) تالیف نمودند در قالب نظم که در چاپخانه فراغی گرگان چاپ و منتشر شد.

کتاب دیگری در قالب نظم با عنوان سوز حارماندان بیر خوشه (خوشه ای از خرمن سخن)تالیف نمودند که در مراحل پایانی تایپ میرباشد.

کتاب دیگری در نیز قالب نثر با عنوان چوپلمه (گزیده ) گرد آوری نمودند که نکات ریز اخلاقی ،علمی ، تربیتی و گزیده های سخنان بزرگان ادب و صاحب نظران را جمع آوری کردند. این کتاب هم در مرحله تایپ و تنظیم میباشد. این کتاب در دو زبان ترکمنی و فارسی تهیه شده است .

پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن برای استاد بزرگوار کریم شاهین پر، آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون می نماید.

یاشلاره سافاق ،یاشایشا سوغات
یاشلاره سافاق ،یاشایشا سوغات

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب