جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیبخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی

بیمه شخص ثالث از انواع بیمه های اجباری برای مالکین و صاحبان وسایل نقلیه موتوری است. بر اساس قانون، خرید بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی اجباری است و نداشتن این بیمه عواقب جبران‌ناپذیری برای دارندگان وسائل نقلیه به همراه خواهد داشت. لذا عدم تهیه بیمه نامه شخص ثالث توسط مالکین، مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌شود.

جریمه دیرکرد بیمه ثالث وسایل نقلیه چقدر است؟

بیمه شخص ثالث بیمه‌ای اجباری است که نداشتن یا عدم تمدید آن عواقب جبران‌ناپذیری برای رانندگان در پی خواهد داشت.

اعمال جریمه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی،
انتقال خودرو به پارکینگ،
پرداخت خسارات مالی و جانی ثالث توسط راننده مقصر،
و پرداخت جریمه دیرکرد

از نتایج عدم تمدید بیمه ثالث است.

 

سوال اصلی اینجاست که اگر در مهلتی که برای بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث مقرر شده، بیمه نامه ثالث خود را تمدید نکنید چه میزان باید جریمه پرداخت کنید؟

جریمه دیرکرد‌بیمه شخص ثالث تا مدت یک سال به صورت روزانه محاسبه خواهد شد.

فرد می بایست در هنگام تمدید بیمه نامه خودرو و صدور بیمه جدید جریمه‌دیرکرد بیمه را به شرکت بیمه گر پرداخت نماید. این هزینه شامل حق بیمه بدون تخفیف تقسیم بر ۳۶۵ روز خواهد بود. عدم تمدید یک سال به بالا به صورت ثابت محاسبه خواهد شد.

از آنجا که رانندگان برای خرید بیمه شخص ثالث باید حق بیمه قابل توجهی را بپردازند، اگر بیمه ثالث خود را تمدید نکنند باید علاوه بر حق بیمه، جریمه ۲ هزار تا ۳ میلیون تومانی را پرداخت کنند.

طرح بخشودگی دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی

در راستای حمایت اقشار آسیب پذیر جامعه ، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ترویج فرهنگ بیمه در کشور، از تاریخ اول تیر ماه الی پایان شهریور سال ۱۳۹۹ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی که فاقد بیمه نامه هستند بصورت ۱۰۰ درصد شامل بخشودگی می شوند.

بنابراین تمام موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی تا پایان شهریور ماه شامل بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد‌بیمه شخص ثالث خواهند شد.

اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث بهترین فرصت برای حذف جریمه دیرکرد و پرداخت هزینه کم‌تر خواهد بود.

این طرح شامل چه نوع وسایل نقلیه می شود؟

مالکان موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی می‌توانند از اول تیر ماه به مدت ۳ ماه، بدون پرداخت جریمه‌ی دیرکرد نسبت به تمدید بیمه‌ نامه‌ی شخص ثالث خود اقدام کنند و از طرح بخشودگی بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

 

نحوه خریداری و تهیه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی به چه صورت است؟

با توجه به شرایط کرونا در کشور، در هر کجای کشور باشید برای خریداری بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت نیازی به خروج از منزل نیست و می توانید بیمه نامه شخص ثالث از شرکت بیمه ایران با طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بصورت اینترنتی از سایت سامانه بی بی بیمه خریداری نمائید و با توجه به حذف نسخه کاغذی بیمه نامه، پس از خریداری آنلاین، مشخصات بیمه نامه بصورت پیامک برای شما ارسال می گردد.

جهت خریداری اینترنتی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اینجا را کلیک نمائید.

روش دوم برای خریداری بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی ارسال درخواست و مشخصات وسیله نقلیه از طریق واتساپ به شماره ۰۹۳۷۴۲۲۳۶۵۵ می باشد که ضمن ارائه مشاوره رایگان، بیمه نامه شخص ثالث بصورت آنلاین صادر می گردد.

دفتر سامانه بی بی بیمه (نماینده رسمی بیمه ایران) در استان مازندران، ساری، ابتدای خیابان قارن، روبروی دبیرستان دخترانه حافظ است.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب