شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیبرگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن در صوفیان کلاله

برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن در صوفیان کلاله

برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن در صوفیان کلاله

فرماندار شهرستان کلاله از برگزاری جشنواره اصل اصیل ترکمن در روستای “صوفیان” این شهرستان در ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت خبر داد.

فرهاد شیبک در گفت و گو با ایسنا پیرامون جزئیات برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در شهرستان کلاله اظهار کرد: شانزدهمین دوره این جشنواره در روستای صوفیان کلاله و با حضور خیل عظیم مشتاقان و علاقه مندان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری این جشنواره طی سال های گذشته؛ علاوه بر ایجاد پنج باشگاه پرورش اسب، ایجاد بستر اشتغال برای حدود ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است، افزود: این جشنواره امکان شناسایی و شناسنامه دار کردن ۵۵۰ سر اسب اصیل را در شهرستان فراهم کرده است.

فرماندار شهرستان کلاله با تاکید بر اینکه این جشنواره توانسته علاوه بر ایجاد ظرفیت و فرصت برای توسعه اقتصاد خانواده در نگهداری و پرورش اسب در روستا، موجبات توسعه صنعت گردشگری را  با احداث و فعال شدن بوم گردی ها و همچنین ایجاد اشتغال بیشتر را فراهم کرده است.

شیبک از برگزاری شانزدهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن با شرکت بیش از ۲۰۰ سر اسب از نقاط مختلف کشور، در ده دور (نریان و مادیان)، از کره پایِ مادر تا سیلمی ها خبر داد و گفت: این مسابقات با قضاوت داوران بین المللی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره به زیباترین اسب ترکمن به انتخاب داوران جوایز ارزشمندی اهدا می‌شود، افزود: تعدادی از مهمانان ملی نیز در این جشنواره حاضر خواهند بود.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب