سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
spot_img
خانهورزشیبمب انرژی ترکید | قائمی: والیبال لجن‌زار شده/ آلکنو عروسک خیمه‌شب‌بازی است

بمب انرژی ترکید | قائمی: والیبال لجن‌زار شده/ آلکنو عروسک خیمه‌شب‌بازی است

بمب انرژی ترکید | قائمی: والیبال لجن‌زار شده/ آلکنو عروسک خیمه‌شب‌بازی است

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از فارس، با اعلام ولادیمیر آلکنو، تیم ملی والیبال مردان ایران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو تمرینات خود را از شنبه دوازدهم تیرماه با حضور 19 بازیکن آغاز کرد. فهرست بازیکنان فراخوانده شده از سوی سرمربی تیم ملی به اردوی المپیکی ایران عبارت است از:

سعید معروف، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، امیر غفور، صابر کاظمی، بردیا سعادت، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، رضا عابدینی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی، پوریا فیاضی، امیرحسین اسفندیار، مهدی مرندی، آرمان صالحی. همچنین مجتبی میرزاجانپور و فرهاد قائمی در تمرینات تیم ملی حاضر شدند تا شرایط فنی و فیزیکی پس از دوران مصدومیتشان از سوی کادر فنی مورد بررسی قرار بگیرد.

ولادیمیر آلکنو در تمرین نوبت عصر ملی‌پوشان حضور پیدا کرد و روی نام سه بازیکن یعنی فرهاد قائمی، بردیا سعادت و محمدطاهر وادی خط قرمز کشید تا ترکیب تیم ملی برای اعزام به المپیک بیش از پیش مشخص شود. قائمی در شرایطی از اردوی تیم ملی خارج خواهد شد که چندی پیش از حضور در بازی‌های ملی خداحافظی کرده بود و با دعوت فدراسیون یک بار دیگر در اردوها حاضر شده بود.

* بالاترین مقام فدراسیون از من خواست در تمرینات حاضر شوم

* همه فهمیدند در تیم ملی چه خبر است

* مگر می‌شود بازیکنی برای المپیک آماده شود و انگیزه نداشته باشد؟

* دنبال سفر رفتن و حضور در تیم ملی به هر قیمتی نبودم

* هیچ مصدومیت یا آسیب دیدگی نداشتم

* آلکنو گفت تعداد بازیکنان زیاد است و مرسی که آمدید!

* تصور نمی‌کردم فضا اینقدر کثیف و لجن‌زار باشد

* آلکنو هیچ‌کاره‌ترین مربی تاریخ والیبال ایران است

* آلکنو نقش عروسک خیمه‌ شب‌بازی را دارد و بازیکنان را نمی‌شناسند

* آلکنو هیچ شناختی از والیبال ایران ندارد و فقط دنبال پول است!

* از آقایان می‌خواهم که تیم ملی را رها کنند تا والیبال نفس بکشد

* برای فرار از انتقادات با اسم من بازی کردند

* حرف اول و آخر در تیم ملی را آلکنو نمی‌زند

* ای کاش افراد فنی و والیبال بلد به آلکنو مشاوره می‌دادند

* اجازه نمی‌دهم کسی با آبروی من بازی کند

*  اگر تعداد زیاد بود غلط کرد از من دعوت کرد

* آقایان می‌خواستند برای تیم ملی عروسک بیاورند و بهترین گزینه را هم انتخاب کردند

* داورزنی گفت 100درصد در ترکیب خواهم بود

* آقایان سناریو را از قبل چیده بودند و می‌دانستند چه بلایی قرار است سر من بیاورند

* من سرباز تیم ملی هستم

* برای خط زدنم از تیم ملی نه بحث فیزیکی مطرح بود و نه موضوع فنی! 

* آلکنو هیچ اختیاری از خود ندارد

*  اگر حرف نزنیم خیانت کرده‌ایم

* بدون رئیس فدراسیون، سوم جهان و قهرمان آسیا شدیم

* آقایان گل به خودی زدند

* آنها سناریو را چیده بودند، اما بازیگران خوبی نبودند

* در جریان لیگ ملت‌ها بغض کردم

* نمی‌دانم بقیه از چه چیزی می‌ترسند که حرف نمی‌زنند

فرهاد قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس، درمورد خط خوردنش از اردوی تیم ملی والیبال اظهار داشت: خدا را شکر که مستندات ویدئویی موجود است که خودشان از فدراسیون با من تماس گرفتند تا من در اردو حضور پیدا کنم. محمدرضا داورزنی، ریاست فدراسیون والیبال که بالاترین مقام فدراسیون به شمار می‌رود در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که تیم ملی به حضورم نیاز دارد و از من خواسته شد که در تمرینات حضور پیدا کنم. به من اعلام کردند که در تمرینات حاضر شوم و می‌توانم در ترکیب اصلی هم قرار بگیرم.

وی ادامه داد: من از بازی‌های ملی خداحافظی کرده بودم و به دنبال زندگی خودم بودم. متاسفانه بعد از دعوت من در برخی‌ها در رسانه‌ گفتند که باید از من تست فنی گرفته شود. واقعاً تست برای چه بود؟ این حرف‌ها در شرایطی در موردم عنوان شد که مردم هم شنیدند که از من خواستند که بیایم و به تیم ملی کمک کنند. حالا خانواده والیبال فهمید که در تیم ملی چه خبر است. با اتفاقاتی که برای پیمان اکبری و رحمان محمدی‌راد و … رخ داد من هم فهمیدم در والیبال چه می‌گذرد.

دریافت کننده والیبال کشورمان با بیان اینکه انگیزه بسیار زیادی برای حضور در اردوها داشتم، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود بازیکنی برای المپیک آماده شود و انگیزه نداشته باشد؟ من آمده بودم تا به تیم ملی خدمت کنم وگرنه که من تمام تورنمنت‌ها مهم و غیر مهم والیبال در رده ملی و باشگاهی را قبلاً تجربه کرده بودم. می‌خواهم بگویم برای کمک به تیم ملی کوهی از انگیزه بودم، نه مثل برخی‌ها فقط دنبال سفر رفتن و حضور در تیم ملی به هر قیمتی!

قائمی افزود: متاسفانه بدون اینکه تمرینی با حضور آلکنو برگزار شود من را کنار گذاشتند. خدا را شکر که پیش از حضور در تمرینات فیزیوتراپ تیم ملی هم مرا به صورت کامل آزمایش کرد و هیچ مصدومیت یا آسیب دیدگی هم نداشتم. پیش از حضور در تمرینات تیم ملی بزرگسالان در کنار تیم جوانان و قبل از آن به صورت شخصی تمرینات خیلی خوبی را انجام داده بودم. آلکنو عصر یک‌شنبه به تمرینات ملحق شد؛ بعد از اینکه گرم کردیم، بدون اینکه کار گروهی خاصی انجام شود خطاب به من اعلام کرد که تعداد بازیکنان زیاد است و مرسی که آمدید!

وی با بیان اینکه تصور نمی‌کردم فضا اینقدر کثیف و لجن‌زار باشد، تصریح کرد: از روزی که به اردو اضافه شدم حس کردم گروهی وجود دارند که دوست ندارند من باشم. به صراحت باید اعلام کنم که مربی تیم ملی هیچ‌کاره است؛ اصلاً به نظر من آلکنو هیچ‌کاره‌ترین مربی تاریخ والیبال ایران است. او نقش عروسک خیمه‌ شب‌بازی را دارد و بازیکنان را نمی‌شناسند؛ او حتی نام برخی از بازیکنان را هم هنوز نمی‌داند. آلکنو هیچ شناختی از والیبال ایران ندارد و فقط دنبال پول است!

دریافت کننده والیبال کشورمان، ادامه داد: گروهی در تیم ملی هستند که خودشان می‌برند و می‌دوزند و در نهایت همه چیز را به نام آلکنو تمام می‌کنند. از آقایان می‌خواهم که تیم ملی را رها کنند تا والیبال نفس بکشد نه اینکه برای توجیه اشتباهات خود از من بخواهند به تیم ملی برگردم. حالا که فهمیدند اشتباه کرده‌اند باید عزت و احترام بازیکنان را حفظ کنند نه اینکه برای فرار از انتقادات با اسم من بازی کنند. آقایان می‌خواستند فشارها را کم کنند و به همین دلیل نام مرا مطرح کردند. در نهایت هم خودشان تصمیم گرفتند که من نباشم و اعلام کردند که آلکنو مرا خط زده است.

قائمی عنوان کرد: حرف اول و آخر در تیم ملی را آلکنو نمی‌زند. او فقط عروسک خیمه شب‌بازی است. من چند روز در فدراسیون همراه با تیم ملی جوانان تمرین کردم و هر کارشناس و مربی که شرایط مرا دید اعلام کرد که بسیار سرحال و آماده هستم. اصلاً اگر آماده نبودم یا حس می‌کردم که توان کمک به تیم ملی کشورم را ندارم به تمرینات نمی‌آمد و از مسئولان عذرخواهی می‌کردم.

وی در پاسخ به این سوال که افرادی که آلکنو مشاوره می‌دهند فنی هستند یا افراد غیر والیبالی، تصریح کرد: ای کاش آن افراد فنی و والیبال بلد بودند. اگر آنها والیبال را می‌فهمیدند اوضاع تیم ملی در لیگ ملت‌ها اینگونه نمی‌شد. بازهم می‌گویم که ای کاش افراد والیبالی و کارشناس به آلکنو مشاوره بدهند. متاسفانه کسانی تعیین تکلیف می‌کنند که فضا را به لجن‌زار تبدیل کرده‌اند، اما من اجازه نمی‌دهم که با اسم من بازی شود. آبرویم در والیبال را به راحتی به دست نیاورده‌ام که کسی بخواهد با آبروی من بازی کند.

دریافت کننده والیبال کشورمان، افزود: سرمربی تیم ملی در نخستین جلسه‌ای که به تمرینات آمد اعلام کرد تعداد بازیکنان زیاد است؛ اگر تعداد زیاد بود غلط کرد از من دعوت کرد. خیلی متاسفم که باید بگویم آلکنو بازیکنان را نمی‌شناسد و حتی پست برخی از بازیکنان را هم نمی‌دانست. موی سر خیلی‌ها در والیبال سفید شد تا این تیم توانست به این جایگاه برسد. حالا فهمیدم که چرا پیمان اکبری آن حرف‌ها را مطرح کرد. حالا دلیل عدم حضور رحمان محمدی‌راد در کادر فنی تیم ملی را می‌فهمم.

وی ادامه داد: گویا آنها از برخی مسائل خبر داشتند وگرنه تیم ملی در حال حاضر بهترین بازیکنان را در اختیار دارد و هر کسی دلش می‌خواهد در کنار این بازیکنان خدمت کند. آقایان می‌خواستند عروسک بیاورند برای تیم ملی و بهترین گزینه را هم انتخاب کردند. با اسم من بازی شد، اما من هیچ چیزی برای پنهان‌کاری ندارم. از ابتدا نان بازو و خلاقیت خودم را خوردم و اجازه نمی‌دهم با من اینگونه رفتار شود.

قائمی اظهار داشت: حرفی که داورزنی روز اول با من زد این بود که 100 درصد در تیم حضور خواهم داشت و تایید کادر فنی را هم گرفته است. دلیلش هم این بود که تیم ملی در دریافت مشکلاتی دارد و حضور من می‌تواند به تیم ملی کمک کند. برای تمام بازیکنان تیم ملی احترام قائل هستم، اما این صحبتی بود که با من مطرح شد. برایم سوال است که چرا وقتی نام من برای حضور در تیم ملی مطرح شد برخی‌ها عنوان کردند که باید از نظر فنی و بدنی تست شوم؟ دلیلش را حالا فهمیدم؛ آقایان سناریو را از قبل چیده بودند و می‌دانستند چه بلایی قرار است سر من بیاورند.

دریافت کننده والیبال کشورمان افزود: حالا آقایان به خیال خود می‌توانند جواب مردم و کارشناسان را هم بدهند. این صحبت‌هایی که مطرح کردند بباید برای کسی گفته شود که تازه والیبال را شروع کرده است، نه برای منی که بیش از 10 سال در تیم ملی بودم. ما با مردم غریبه نیستیم و از جنس مردم هستیم. در حال حاضر هم اعتقاد دارم که مردم باید بفهمند در تیم ملی والیبال چه می‌گذرد. زمانی که خداحافظی کردم خیلی‌ها به من پیام دادند و از این تصمیم من ناراحت شدند، اما در نهایت به تصمیمی که گرفته بودم احترام گذاشتند. در جریان لیگ ملت‌ها و در شرایطی که تیم ملی روزهای خوبی را تجربه نمی‌کرد بازهم خیلی‌ها به من پیام دادند و خواستند که به تیم ملی برگردم. پیام تمام افراد را هنوز دارم.

وی گفت: من سرباز تیم ملی هستم و افتخار می‌کنم که سال‌ها لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورم را داشتم. منتی بابت آن سال‌ها بر سر کسی ندارم. لذت می‌برم از اینکه خاطرات را مرور می‌کنم. وقتی یادم می‌آید که توانستم دل مردم را شاد کنم بسیار خوشحال می‌شوم و یک دنیا برایم ارزش دارد، اما حالا رفتار خوبی با من نکردند. در شرایطی از تیم ملی خط خوردم که نه بحث فیزیکی مطرح بود و نه موضوع فنی! با فشار کارشناسان و مردم از من خواستند که به تیم ملی برگردم تا در نهایت بتوانند خودشان را توجیه کنند. متاسفانه خودشان هم با خودشان مشکل دارند. شخص اول فدراسیون از من می خواهد برگردم و کادر فنی حرف دیگری می‌زند. آلکنو برخلاف صحبت‌هایی که گفته شده بود هیچ اختیاری از خود ندارد.

قائمی در پاسخ به این سوال که با این شرایط آیا تیم ملی می‌تواند در المپیک نتایج خوبی کسب کند یا خیر، تصریح کرد: واقعاً از ته دلم امیدوارم که تیم ملی در المپیک نتیجه بگیرد تا دل مردم شاد شود و پرچم والیبال بالا برود. بازیکنان سخت کار می‌کنند و هر کدام از آنها جز بهترین‌های جهان هستند. پوست اندازی خوبی هم صورت گرفته است. بعد از اینکه من از تیم ملی کنار رفتم دلم می‌خواست بازیکنان جوان‌تر بیایند و جای من را بگیرند و بدرخشند.

دریافت کننده والیبال کشورمان درمورد اینکه چرا پیش از این هیچ بازیکنی به این موضوعات اشاره نکرده بود، گفت: متاسفانه احترام به بازیکنی که این همه زحمت کشیده است را بلد نبودند. کسی به یاد ندارد که من حتی یک دقیقه برای حضور در تمرینات تاخیر کرده باشم؛ همیشه با جان و دل در خدمت تیم ملی بودم تا بتوانم حداقل برای لحظه ای دل مردم را شاد کنم. به نظرم همه باید واقعیت‌ها را بگویند و اگر حرف نزنیم خیانت کرده‌ایم. پول بیت‌المال خرج ما می شود تا پرچم کشور را بالا ببریم و پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: واقعاً در روزهای گذشته حرف‌های پیمان اکبری را کامل درک نکردم تا اینکه خودم با این شرایط روبرو شدم. مافیایی در تیم ملی وجود دارد که برای تمام اتفاقات برنامه‌ریزی می‌کند. من المپیک را دیده‌ام و در تمام تورنمنت‌های والیبالی حضور داشتم، پس برای برگشت به تیم ملی دنبال سفر نبودم. ضمن اینکه من بازیکن سفارشی نیستم و دلیل برگشتم به تیم ملی فقط کمک کردن بود. من باید جواب مردمی که در همه ساعات شبانه روز والیبال را تماشا می‌کنند و حالا برایشان سوال پیش آمده چرا خط خورده‌ام را بدهم.

قائمی در پاسخ به این سوال که چرا زمانی که در تیم ملی بازی می‌کردی این صحبت‌ها را مطرح نکردی، تصریح کرد: زمانی که من بازی می‌کردم همه بازیکنان آنقدر خوب بودند که مردم عشق و علاقه خاصی به والیبال پیدا کردند. ضمن اینکه در زمان ما، تیم ملی در حال نتیجه‌ گیری بود. همین حالا هرجا که می‌روم مردم بسیار به من احترام می‌گذارند و همیشه به من لطف دارند و این یعنی ما کارمان را درست انجام دادیم. شاید در زمان ما هم این اتفاقات رخ می‌داد، اما ما متوجه نمی‌شدیم، چون تمرکزمان روی بازی‌ها و مسابقات بود.

وی گفت: در آن مقطع زمانی ما بدون رئیس فدراسیون توانستیم عنوان سوم جهان و قهرمانی آسیا را کسب کنیم. نمی‌دانم در یکی دو سال اخیر چه اتفاقاتی در والیبال رخ داد که حالا به این لجن‌زار تبدیل شده است. حالا اگر زنگ هم بزنند و بگویند پشیمان شده‌ایم و برگرد هم برنخواهم گشت. این نکته را هم باید اعلام کنم که اگر آقایان هر حرفی غیر از مسائلی که من گفتم را مطرح کنند، دروغ محض است.

دریافت کننده والیبال کشورمان که به بمب انرژی تیم ملی مشهور است، تصریح کرد: تا حالا در زندگی‌ام اینقدر ناراحت نبودم. به من می‌گفتند بمب انرژی و من این انرژی را از مردم و بازیکنان می‌گرفتم وگرنه خودم به تنهایی که چیزی ندارم. آقایان با این کاری که کردند و تصمیمی که گرفتند گل به خودی زدند. آنها سناریو را چیده بودند، اما بازیگران خوبی نبودند، چون مرا بدون حتی یک جلسه تمرین توپی منظم خط زدند.

قائمی افزود: خدا شاهد است که در لیگ ملت‌ها و در جریان بازی ایران و استرالیا زمانی که چهره بازیکنان ایران را دیدم بغض کردم. من دلم برای تیم ملی می‌تپد که این حرف ها را می‌زنم. نمی‌دانم بقیه از چه چیزی می‌ترسند که حرف نمی‌زنند. در پایان هم بگویم که شک ندارم این افراد دیر یا زود از والیبال می‌روند و ما می‌مانیم.

 

 

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب