جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیحاج اراز قلیچ عظیمی از اولین تحصیلکردگان ترکمن درگذشت

حاج اراز قلیچ عظیمی از اولین تحصیلکردگان ترکمن درگذشت

حاج اراز قلیچ عظیمی از اولین تحصیلکردگان ترکمن روز یکشنبه پانزدهم آبان در سن هشتاد و نه سالگی درگذشت

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان #ترکمن ، حاج اراز قلیچ عظیمی فرزند حاجی دردی در ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۱۲ در شهر گمیش تپه به دنیا آمد.

پس از سپری شدن دوران کودکی همزمان با اشغال ایران توسط متفقین در مهر ماه سال ۱۳۲۰ شمسی وارد مدرسه شده و تا کلاس چهارم ابتدایی را در دبستان ایران و گمیشان و پایه های پنجم و ششم را نیز در دبستان پهلوی گمیشان سپری کرده و از آنجا فارغ التحصیل شد.
اراز قلیچ عظیمی دارای مدرک لیسانس از دانشگاه تهران است.

در مصاحبه‌ای که ایشان در حدود هفت سال پیش با رسانه های محلی داشتند، گفت: از این بابت خوشحالم که در سن ۸۲ سالگی هنوز به خدمت گذاری مشغول هستم و زندگی و خوشبختی را برای همه ی انسان ها میخواهم و هیچ وقت از گرفتاری دیگران و اشخاص فقیر خوشحال و خرسنده نبودم و نیستم. درد و رنج انسان های ناتوان همیشه برای من انگیزه ی خدمت بوده است در #گمیشان نیز پدرم بازرگانی کرده و به راستی و درستی و انصاف شهره بود وی خدمتگزار مردم بود و برای تهیه ی مایحتاج انها تهران، تبریز و رشت و…را زیر پا می گذاشت.

قابل ذکر است که مرحوم حاج اراز قلیچ عظیمی دارای دفتر رسمی ازدواج در گنبدکاووس بودند که اکثر عقد ازدواج جوانان ترکمن صحرا را جاری نمودند.

پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ، درگذشت حاج اراز قلیچ عظیمی را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی و فرهنگی ترکمن صحرا تسلیت عرض می نماید.

روحش شاد

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب