پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهدایره المعارف ترکمنمشاهیر ترکمنرضا آبائی ، خواننده جدید ترکمن صحرا

رضا آبائی ، خواننده جدید ترکمن صحرا

رضا آبائی ، خواننده جدید ترکمن صحرا

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ، پس از انتشار ترانه پانی دونیا از رضا آبائی خواننده جدید ترکمن صحرا، استقبال زیادی از این ترانه شد لذا بر آن شدیم با این خواننده جدید ترکمن صحرا به مصاحبه و گفتگو بپردازیم که در ذیل می خوانید:

 

در ابتدا لطفا خودتان را معرفی نمائید.

رضا آبائی متولد 1364 که در مشهد به دنیا آمده ولی بزرگ شده گنبدکاووس هستم. فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی برق گرایش قدرت و در حدود 5 سال سابقه کار در شرکت های انرژی گستر صحرا و انرژی سامان صحرا و همچنین به عنوان پیمانکار رسمی شرکت توزیع برق استان گلستان فعالیت داشته و ۵ سال نیز بعنوان ناظر پروژه های خطوط فشار قوی در شرکت قدس نیرو مشغول به کار هستم.

 

از چه زمانی در زمینه موسیقی و خوانندگی فعالیت دارید؟

از نوجوانی علاقه زیادی به موسیقی داشته و پیگیر آثار هنرمندان بوده ام. دوستان نزدیکم مشوقهای اصلی و خوب من بودند ولی بخاطر اولویت تحصیلی جرأت وارد شدن به موسیقی را نداشتم ولی از سال 1398 دربندرعباس شروع به رفتن کلاس آواز (موسیقی فارسی) نمودم که در اواخر سال ۹۸ نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و منحل شدن کلاسها، تصمیم گرفتم یک ساز از موسیقی ترکمنی یاد بگیرم ولی فوت یکی از دوستان نزدیکم باعث شد تا آهنگ pes bolmosin را با قطعه شعری که به آن اضافه شد،بخوانم.

 

تا کنون چه آثار هنری در زمینه موسیقی داشتید؟ و برنامه ریزی آینده تان در مورد موسیقی چیه؟

تصمیم دارم ۱۰ ترانه اجرا کنم که  ۵تای آن از آثار قدیمی باشد که قبلا توسط هنرمندان دیگر اجرا شده ولی برای مردم دارای ارزش بوده و با شنیدن دوباره اش پیامی داشته باشد. برنامه ریزی فعلی که دارم این هست که در اولین فرصت یک ساز ترکمنی رو یاد بگیرم و در موسیقی فارسی نیز درکنار موسیقی ترکمنی فعالیت داشته باشم.

 

با توجه به استقبال خوبی از ترانه جدید تان بنام پانی دونیا شده لطفا در خصوص تحوه تهیه ترانه و انتخاب این موضوع برای تهیه ترانه توضیحاتی بفرمایید

درخصوص پانی دنیا عرض کنم که بعداز فوت ناگهانی دامادمون حاج امید مظفری و پدر خانومم حاج حمید قره قلپاغی، شوک روحی بزرگی به من وارد شد و باعث شد گلایه های خودم رو طی این ترانه ابراز کنم و میدانم که خیلی ها نیز در این گلایه با من شریک هستند.
این ترانه در شروع ضمن اشاره به سیل اخیر، مشکلات اجتماعی واقتصادی منطقه خودمون رو به سیل تشبیه کرده و راه های پیشرفت را بسته می بیند و در ادامه از سختیها و مشکلاتی که دنیا، برای هر انسانی پیش می آورد تا از پا در بیاورد می گوید و تمامی بیت ها مثل بخش اول چند منظور و مفهوم رو می خواهد برساند که انشاالله سرفرصت اشاره خواهیم کرد.

 

نظر شما در مورد سایت دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن؟

سایت شما واقعا یکی از مفیدترین هاست و ضمن تشکر از زحمات گروه ، امیدوارم که همچنان با قدرت ادامه بدهید و در کنار معرفی بزرگان ترکمن، از تاریخچه ترکمن ها هم بگویید، از رشادت های مردان ترکمن و غیرت زنان ترکمن، تا هر زن و مرد ترکمنی، از ترکمن بودن خودش خوشحال باشد و با تمام افتخار نسبت بهش احساس مسئولیت کند.

یاشاسن ترکمن صحرا

 

 

 

 

 

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب