جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعی"سایت دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن" شایسته ی تقدیر به عنوان پایه...

“سایت دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن” شایسته ی تقدیر به عنوان پایه گذار رسانه های مجازی ترکمنی شد

“سایت دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن” شایسته ی تقدیر به عنوان پایه گذار رسانه های مجازی ترکمنی شد

با آغاز سال ۱۴۰۰، یکی از سایت های پرسابقه و شاید هم اولین سایت ترکمن های ایران یعنی” پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن” به بیستمین سال فعالیت خود پاگذاشت.

این سایت با مدیریت دکتر محمد امین قرنجیک، پا به عرصه ی وجود نهاد و محل مراجعه مردم جهت دریافت سریعتر اخبار و رویدادهای ترکمنصحرا گردید. در آن شرایط،یعنی اوایل دهه هشتاد، که به تازگی فضای مجازی در ایران گسترش پیدا می کرد، این سایت هم به تناسب رشد ملی سیستم های مجازی، پیش می رفت و مردم را با خدمات اینترنتی و دریافت آسانتر اخبار و رویداد آشنا می نمود.

بنابراین سایتی که بعدا با نام کوتاه تر “دانشجویان ترکمن” تداوم یافت، در رشد و آگاهی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ترکمنان به ایفای نقش پرداخت. بویژه در حوادث و رخدادهای ترکمنی همچون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و بها دادن به شخصیت ها و چهره های ترکمن و انعکاس تلاش ها و موفقیت های آنان توفیقات قابل توجهی داشت.

در اساس، دکتر محمد امین قرنجیک، به عنوان فردی روشنفکر و خلاق، علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه ی رسانه ای ترکمنصحرا، در رشد و توسعه سایت های ترکمنی نقش مهمی را ایفاء نموده است. بدین ترتیب دهها سایت ترکمنی به همت ایشان پدید آمد و به فعالیت پرداخت.

یکی از آن سایت ها، سایت”ترکمن نشر” بود که به انعکاس اخبار فعالیت های چاپ و انتشارات “مختومقلی فراغی” با مدیریت اینجانب، می پرداخت. در اینجا از زحمات، خدمات ایشان در پشتیبانی ازین سایت و سایر سایت های ترکمنی تشکر می نمایم.

سایت دانشجویان ترکمن که بعدها به تناوب رشد قابلیت های مجازی علاوه بر سایت رسمی در انیستاگرام و تلگرام، فعالیت چشمگیری پیدا کرده، همواره بخاطر انتخاب های زیبای مدیریت آن مورد توجه فراوان بوده است.

سایت دانشجویان ترکمن، بارگذاری اخبار وتحلیل های روز – در دوره ی اخیر این مهم را علاوه این سایت، سایت وزین اولکامیز نیز برعهده دارد- با گزینش بهترین و ناب ترین رویدادها، به مطلوبیت بیشتری نائل گشته است.

با تبریک مجدد آغاز بیستمین سال فعالیت سایت پرآوازه و خوشنام ” پایگاه اطلاع رسانی دانش آموختگان و دانشجویان ترکمن { به اختصار سایت دانشجویان ترکمن} را به مدیر خلاق آن و عموم مردم ترکمنصحرا تبریک گفته، با عنایت به سوابق درخشان بیست ساله، بدین وسیله اعلام می گردد که این سایت “شایسته ی تقدیر به عنوان پایه گذار رسانه ی مجازی ترکمنی” می باشد.

با احترام
دکتر اراز محمد سارلی
و جمعی از اهل قلم تحریریه فصلنامه ی فراغی

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب