سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
spot_img
خانهگزارشمهندس ارازقلی قرنجیک یکی از مفاخر علمی ترکمن صحرا در زمینه کشاورزی

مهندس ارازقلی قرنجیک یکی از مفاخر علمی ترکمن صحرا در زمینه کشاورزی

مهندس ارازقلی قرنجیک یکی از مفاخر علمی ترکمن صحرا در زمینه کشاورزی

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران، ترکمن صحرا یکی از قطب های اصلی کشاورزی کشور مخصوصا در زمینه کشت گندم و دیگر محصولات استراتژیکی کشور است. وجود کارشناسان و مهندسین خبره در این شکوفایی کشاورزی منطقه تاثیر گذار است. مهندس ارازقلی قرنجیک یکی از کارشناسان و مهندسین خبره کشاورزی در ترکمن صحرا است که آوازه آن در کل منطقه مطرح است و اکثر کشاورزان منطقه از خدمات ارزنده ایشان بهره مند می باشند.

مهندس ارازقلی قرنجیک متولد سال 1334 در گنبدکاووس است و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در گنبدکاووس گذراند و در سال 1354 در رشته مهندسی کشاورزی گرایش زراعت در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد و پس از فراغت از دانشگاه، با استخدام در سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به عنوان کارشناس مسئول حفظ نباتات در مراکز خدمات کلاله ، مینودشت و گنبدکاووس خدمت نمود.

 

مهندس ارازقلی قرنجیک

مهندس قرنجیک بعلت علاقه وافری که به رشته کشاورزی داشتند در دهه  60 با اشتراک تمامی مجلات کشاورزی کشور و کتب های تخصصی در زمینه کشاورزی و از دهه 70  از طریق شبکه جهانی اینترنت همواره در حال تحقیق و کسب اطلاعات نوین برای حل معضلات کشاورزی منطقه بودند و در این زمینه مقالات و کتب های زیادی نیز نگارش نمودند و بعنوان مدرس نیز در مرکز آموزش کشاورزی کردکوی ، دانشگاه علمی و کاربردی کشاورزی کردکوی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سابقه تدریس دارند.

مهندس ارازقلی قرنجیک پس از 20 سال از فراغت دانشگاه در مقطع لیسانس، بعلت علاقه وافری که در زمینه تحقیقات کشاورزی داشت در سال 1373 در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پذیرفته و با انجام پروژه تحقیقاتی و کاربردی با عنوان “بررسی اثرات محلول‌پاشی کود اوره بر روی عملکرد، اجزاء عملکرد دانه و شاخص‌های رشد دو رقم گندم” در سال 1376 فارغ التحصیل شدند.

 

مهندس ارازقلی قرنجیک

 

مهندس ارازقلی قرنجیک در سال 1392 مفتخر به پایان دوران خدمت درخشان خود در سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان شده و به مقام بازنشستگی نائل آمدند و پس از بازنشستگی بعنوان کارشناس مشاور در شرکت های گل سم گرگان و شرکت رها اندیش کاوان مشغول به کار می باشند و با همان روحیه اولیه تحقیقات و پژوهش بعلت مطالعات فراوانی که در مورد کشاورزی، باغبانی و گیاهپزشکی داشتند اقدام به راه اندازی وب سایت اختصاصی با عنوان پایگاه تخصصی دانش کشاورزی پایدار (www.Gonbad-Agri.ir) نمودند که نتایج مطالعات و تحقیقات خود را در این زمینه منتشر نمودند بطوریکه اگر در گوگل اسم مهندس ارازقلی قرنجیک جستجو نمائید خواهید دید که تمامی مقالات منتشر شده ایشان در دیگر وب سایت ها نیز انتشار زیادی داشتند.

با گسترش شبکه های اجتماعی در سالهای اخیر، مهندس ارازقلی قرنجیک در این شبکه های اجتماعی نیز حضور فعال دارند و با راه اندازی کانال تلگرام و پیچ اینستاگرام اختصاصی هر روز در زمینه انتشار مطالب و محتوای کشاورزی اقدام می نمایند.

https://instagram.com/arazgholigharanjik

 

پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، برای استاد مهندس ارازقلی قرنجیک آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون دارد و امیدواریم نسل جدید ترکمن صحرا نیز ضمن الگو گرفتن از روحیه تحقیقات و پژوهش از چنین نخبگانی بیش از پیش در رشته مورد علاقه خود پیشرفت نمایند.

دیگر مطالب

1 نظر

  1. به علم و استاد خبره بودن مهندس قرنجیک ایمان دارم ایشان بادیدن یک بوته گیاه مداند مرضش را تشخیص دهد و همانجاهم درمانش را میگوید بدون انکه ریالی پول بگیرد، مهندس قرنجیک افتخار ترکمن صحراست خداوند حفظش کند

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب