پنجشنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
spot_img
خانهگزارشنماینده ولی فقیه در گلستان: دشمن در شکستن وحدت اقوام گلستان ناکام...

نماینده ولی فقیه در گلستان: دشمن در شکستن وحدت اقوام گلستان ناکام ماند

نماینده ولی فقیه در گلستان: دشمن در شکستن وحدت اقوام گلستان ناکام ماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از ترکمن نیوز، حادثه آغازین روز سال ۱۴۰۰ برای مردم ترکمنصحرا با درد دلی سنگین همراه شد که با جوسازی‌ها و تحریکات برخی افراد که دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود بودند داشت به واقعه ای منافات بر وحدت مردم و اقوام تمام می‌شد.

خوشبختانه با هوشیاری علما و خطبه‌های امامان جمعه ترکمن به ویژه هدایت اخبار مناسب همراه با دعوت به آرامش از طرف رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منطقه قائله ختم به خیر و ادامه رسیدگی به مقامات حقوقی و قضایی استان سپرده شد.

همچنین در راس امور هدایت و توصیه‌های آیت الله نورمفیدی به ویژه پیام قدردانی ایشان در تاریخ ۶ فروردین از هوشیاری علما، روحانیون و مردم ترکمنصحرا همچنین تاکیدات اکید ایشان مبنی بر رسیدگی سریع مسئولین به موضوع حادثه سدگلستان از موثرترین اوامر در جهت آرام بخشیدن به آلام مردم منطقه شد.

در بهبوهه گذر از جنجال‌های شبکه‌های اجتماعی بودیم که مطلبی در صفحه اینستاگرام یکی از فعالین اجتماعی و سیاسی ترکمن و زیرنویس شدن مطلب از طرف ایشان در زیر کامنت ارسالی یکی از مخاطبان وی، باعث سوء تفاهم برادران سیستانی منطقه شد.

عبدالغفار رادمهر بلافاصله به خبط خود پی برده و پیام ارسالی مخاطب را از صفحه اینستاگرامی خودش که زیرنویس شده بود حذف کرد و بلادرنگ پیامی مبسوط در جهت پیشگیری از سوء برداشت و همچنین دلجویی برادران سیستانی منتشر ساخت، اما همچنان تنش برسر آن پیام حذف شده تک سطری بالا گرفت و به شکایت از ایشان به مقامات قضایی مبنی بر توهین کشیده شد.

 اولین جمعه ماه مبارک رمضان بیت آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان یک بار دیگر منادی وحدت شد.

پیش از ظهر جمعه 27 فروردین،  با حضور بزرگان و نمایندگان اقوام سیستانی و ترکمن و نشست همدلی در جهت رفع سوء تفاهم پیش آمده گفت و گو و طرح موضوع با نیت خیرخواهی از هر دو طرف پیش رفت و موضوع ختم بخیر شد و سرمایه گرانسنگ وحدت قوامی بیش از پیش یافت، تا دگر خاری باشد برچشمان اختلاف اندازان و تفرقه جویان اقوام ایرانی.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه تفرقه افکنی و اختلاف خواست دشمن است تاکید کرد: مسلمانان نباید در دامی که دشمنان برای برهم زدن اتحاد و همدلی ما پهن کرده است گرفتار شوند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و با اشاره بر آیات قرآنی در خصوص وحدت مسلمانان اظهار داشت: همدلی و یکپارچگی امت اسلامی خواست خداوند متعال، قرآن و پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مایه خوشحالی و مباهات است که همه اقوام و مذاهب در استان گلستان در کمال صفا و صمیمیت با حفظ وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می‌کنند.

آیت الله نورمفیدی در خاتمه گفت: از اینکه هر دو طرف (ترکمن‌ها و سیستانی‌ها) با نیت خیرخواهانه و پایان بخشیدن به سوء تفاهمات در این نشست حضور یافته اند جای بسیار خوشحالی است و اینکه در همین مکان با همدلی و وحدت رویه از افزایش مناقشات جلوگیری می‌کنید و به خواست خداوند متعال، قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام (ص) مسائل را با گفت و گو و دست به دست هم حل می‌کنید بسیار ارزشمند است.

گزارش از: یاشار نیازی

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب