چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیهشدار به امامان جمعه و مساجد / خطر کرونا را دست کم...

هشدار به امامان جمعه و مساجد / خطر کرونا را دست کم نگیرید

هشدار به امامان جمعه و مساجد / خطر کرونا را دست کم نگیرید

امان محمد خوجملی : ما الان هر چه می کشیم از عدم رشد و ارتقای فرهنگی جامعه می کشیم. رشد و ارتقای فرهنگی بسیار کار مشکل و وقت گیری است دیر رشد می کند اما به دست بیاید به آسانی هم از بین نمی رود و دیر پاست.

فقر فرهنگی در بزنگاهها خود را به صورت عریان نشان می دهد و حاملان آن خود زیاد واقف نیستند. به نظر می رسد میان((دانش)) و ((درک)) و ((حس)) دره ی عمیق فاصله وجود دارد.

خیلی ها دانش دارند ولی درک ندارند یا این درک به حس و حس مسئولیت تبدیل نشده است و در عمل و رفتار آنها دیده نمی شود. فکر می کنند دانش و درک و حس فقط درذهن باشد کافی است.

خیلی از روحانیون ما انسانهای شریف و پاک و بی آلایش هستند. صداقت و صمیمیت در چهره ی اکثرآنها نمایان است. ولی متاسفانه درک و دریافت درستی از محیط اطراف خود ندارند.
تقدیر گرایی در وجود آنها موج می زند و وجود امراض و مرگ و میر را غیر قابل علاج می دانند. مرگ غیر قابل علاج هست اما با امراض و بیماری می شود در چارچوب علم پزشکی و بهداشتی مبارزه کرد. این بزرگواران این حس و خطر را به اطرافیان خود منتقل نمی کنند.

وقتی با بعضی از آنها روبرو می شویم یک نوع بی خیالی و بی تفاوتی و عدم ترس را راحت می توانیم در وجود آنها ببینیم. این نگران کننده است.

این نوع نترسیدن و بی خیال بودن می تواند کار به دست انسانها بدهد و همه را گرفتار کند. برادران خودتان بهتر از دیگران می دانید در صورت ضرورت و خطر خیلی از واجبات را می شود به صورت موقت کنار گذاشت. نماز را می شود در خانه خواند و روزه را می توان افطار کرد و در وقت مناسب قضا کرد یا کفاره پرداخت کرد.

آیا خبر دارید در شهر مذهبی قم به خاطر همین رفتارهای سهل انگارانه مشکلات بیشتر شده و در بعضی جاها بیمارستانهای صحرایی بر پا کرده اند؟

مسئولان استان گلستان اعلام کردند ظرفیت بیمارستانهای گلستان ۲۰۰۰ تخت است. از این تختها یک چهارم آن توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.!!!

مسئولان بهداشت اعلام کردند ظرفیت پزشکان و پرستاران و کادر درمانی حدی دارند. اگر اوضاع خراب شود همه چیز از کنترل خارج خواهد شد و دیگر کسی نمی تواند کاری بکند. آن موقع نظاره گر مرگ عزیزان خود در جلوی چشمان خود خواهیم بود.

خواهشمند است گوشهایتان را خوب باز کنید نمازهای جمعه و جماعت را هر چه زودتر تعطیل کنید و به مردم سفارش کنید تا زمان رفع خطر از خانه خارج نشوند. به آنها سفارش کنید دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

در شهر زیاد رفت و آمد نکنند. اینها هیچکدام گناه نیست. عوام و مردم عادی به سخنان شما بهتر گوش می کنند تا یک نویسنده و گرنه همه گرفتار خواهیم شد.

بعداً از آدمها مریض و گرفتار و بدبخت و بی چاره نمی توانیم انتظار انجام فرایض دینی را داشته باشیم. عبادت و نیایش، انسانهای سالم و مرفه می خواهد آنهم در گرو سلامتی و تندرستی است.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب