جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهگزارشترکمن صحرا در سال ۹۶

ترکمن صحرا در سال ۹۶

به روال سالهای گذشته پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به بررسی اجمالی حوادث و رویدادهای تلخ و شیرین ترکمن صحرا در سال ۱۳۹۶ می پردازد که در ذیل می خوانید:

در فروردین ماه خبرهای خوشی از برگزاری دوره های آموزش زبان ترکمنی در دانشگاه پیام نور گرگان برای دانشجویان ترکمن دریافت کردیم که برای اولین بار برگزار و مورد استقبال گسترده قرار گرفت و امیدواریم در سال جدید شاهد افزایش چنین دوره های اموزشی در دانشگاه های منطقه باشیم.

در اوایل اردیبهشت ماه مسابقات شطرنج جام سقلی در بندرترکمن با قهرمانی عبدالمجید روحی، قویترین شطرنج باز تاریخ ترکمن برگزار شد.

در اردیبهشت ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستاها، حادثه تلخ انفجار معدن یورت آزادشهر جامه عزا بر تن استان گلستان به پا کرد بطوریکه همزمان با هفته بزرگداشت مختومقلی فراغی در استان بود منجر به کنسل شدن برخی از مراسم های بزرگداشت این شاعر ترکمن، برای همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه بود.

مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی علاوه بر تمامی شهرهای ترکمن صحرا در ساری، دانشگاه تهران و .. برگزار گردید.

در انتخابات شورای شهر و روستاها که در اواخر اردیبهشت برگزار گردید در انتخابات شورای شهر گنبدکاووس ۴ ترکمن موفق به حضور در جمع هفت نفره اعضای شورای شهر گنبدکاووس شدند.

 

در خرداد ماه با صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با درخشش سردار آزمون باعث جشن و سرور مردم ترکمن صحرا گردید.

در والیبال نیز گنبدکاووس ابتدا با عنوان تیم ایرانیان در مسابقات لیگ برتر شرکت نمود که پس از کش و قوس های فراوان سرانجام با حمایت هاوش در مسابقات لیگ برتر حضور داشت که علیرغم تمامی مشکلات مالی و با درخشش بازیکنان بومی خود توانست جزو هشت تیم برتر لیگ برتر گردند و به دوره بعدی مسابقات صعود نمایند که در دور بعد در مصاف با تیم سرمایه ، تیم قهرمان لیگ برتر در دو دور رفت و برگشت شکست خورد و پرونده والیبال گنبد در سال ۹۶ بسته شد اما امیدواریم در سال ۱۳۹۷به برنامه ریزی مسئولین والیبال گنبد به جایگاه واقعی خود برسد.

در اوایل پائیز نیز دکتر سیدمناف هاشمی بعنوان استاندار جدید استان گلستان منصوب شد.

زنان ترکمن نیز در سال ۱۳۹۶ فعالیت و موفقیت های چشمگیری داشتند که می توان به انتصاب گولالک بیکی زاده اولین شهردار زن ترکمن در مراوه تپه و انتخاب طاهره محمدی بعنوان نخستین دهیار زن ترکمن در خراسان شمالی اشاره نمود.

در سال ۱۳۹۶ عزیزان و شخصیت های برجسته ایی همچون حاجی محمد کر(فعالین پرتلاش، مخلص و نام آشنای ترکمن صحرا)، عطاعیدمحمدی (بستکبالیست و مربی ارزنده تیم ملی ایران)، حاج عاشور طاغان نافعی(پیشکسوت والیبال گنبد)، استاد حاج مراد دوردی قاضی (اولین ناشر فرهنگ عمومی ترکمن)، حاج قربان دردی مدنی (پدر شهید، هنرمند برجسته و بازیگر سریال های طنز ترکمنی) از دست دادیم که آرزوی رحمت الهی برای این عزیزان از دست رفته داریم.

امیدواریم در سال ۱۳۹۷ شاهد موفقیت ها و پیشرفت های روز افزون ترکمن صحرا باشیم.

محمدامین قرنجیک

موسس و مدیر پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب