جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیافتتاح نخستین موزه خصوصی فرش ترکمن در گنبد کاووس

افتتاح نخستین موزه خصوصی فرش ترکمن در گنبد کاووس

افتتاح نخستین موزه خصوصی فرش ترکمن در گنبد کاووس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از خبرگزاری صداوسیمای گلستان این موزه را خانم حصل خانجانی با هزینه شخصی راه اندازی کرده است و بعد از موزه‌ی دولتی فرش ترکمن دومین موزه‌ی تخصصی بافته‌های داری در گلستان است.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گفت: اکنون در کشور ۷۴۶ موزه فعال داریم که ۱۴۶ موزه شخصی است.

محمدرضا کارگر افزود: تا قبل از درگیری با ویروس کرونا ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در سال از موزه‌ها بازدید کردند در حالی که پارسال فقط ۳ میلیون نفر بازدید کننده داشتیم.

مریم آق آتابای در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها، همانند سنوات گذشته امسال نیز پروژه هدفمند موزه خصوصی در شهرستان گنبدکاووس به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در همین راستا با پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری موزه خصوصی یکی ازاساتید علاقه مند به مجموعه داری فرش دستبافت ترکمن به نام حصل خانجانی در شهرستان گنبدکاووس ایجاد شد.

آق آتابای تصریح کرد: موزه خصوصی خانم خانجانی برگرفته از دست بافت های داری ترکمن توسط وی به صورت مجموعه داری جمعه آوری شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: خانجانی یکی از اساتید و پیشکسوتان این حوزه می‌باشد، با فعالیت به صورت تعاونی و پژوهش در زمینه‌های طرح،رنگ، نقش و نوع بافت موزه شخصی شان را دایر کرده‌اند.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب