پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهحوادث۲۱ جنازه از معدن ذغال‌سنگ آزادشهر خارج شد

۲۱ جنازه از معدن ذغال‌سنگ آزادشهر خارج شد

رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان خبر داد: لحظاتی پیش ۲۱ جنازه از معدن ذغال‌سنگ آزادشهر خارج شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از «تابناک»؛ رمضان بهرامی در رابطه آخرین اخبار مصدومان معدن ذغال سنگ آزادشهر، اظهارداشت: این حادثه تاکنون ۶٩ مصدوم داشته و  لحظات گذشته ٢١ جنازه از معدن خارج شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان با اشاره به این که گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد ۲۱ جنازه پیدا شده در معدن ذغال‌سنگ آزاد شهر مطرح است گفت: هنوز وزیر کار و صنعت در محل حادثه حاضر نشده‌اند.

وی افزود: برخی معتقدند تعدادی از این جنازه ها مربوط به معدن‌کارانی است که برای کمک به مصدومان وارد معدن شده بودند و این آمار مجزا از ۳۲ معدن‌کار محبوس شده در معدن است.

معدن زغال سنگ زمستان یورت در ۱۴ کیلومتری شهرستان آزادشهر و در ۹۰ کیلومتری گرگان قرار دارد و بخش عمده زغال معادن شرکت صنعتی معدنی شمال شرق شاهرود را تأمین می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از تابناک؛ صادق علی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در این باره به مهر گفت: انفجار حوالی ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه در معدن زمستان یورت آزادشهر حادث شده است.

وی افزود: به ج مسئولان محلی ح هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند و نیروهای مدیریت بحران و امدادی از مرکز استان به سمت آزادشهر حرکت کرده‌اند.

فرماندار آزادشهر آمار آسیب دیدگان را تأیید نکرد
 هرچند خبرهای منتشره در فضای مجازی از آسیب دیدن ۴۰ کارگر در این حادثه خبر می‌دهند، حبیب شفایی، فرماندار آزادشهر در گفت‌وگو با مهر گفت: علت و عمق این حادثه هنوز مشخص نیست و آمار منتشره در خصوص آسیب دیدگان این انفجار صحت ندارد.

گفتنی ا‌ست، در این معدن، حدود ۵۰۰ تن مشغول به کار هستند. آخرین حادثه در معادن آزادشهر به مردادماه سال گذشته در معدن قشلاق بازمی‌گردد که منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن دو تن شد.

کارگر در زیر آور محبوس هستند

شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در این باره به فارس گفت: این حادثه ساعت ۱۲:۰۵ دقیقه ظهر امروز در منطقه خوش‌ییلاق استان گلستان به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه احتمالاً ۵۵ تن در اثر این انفجار دچار حادثه شده‌اند، گفت: آمار اولیه مصدومان ۱۵ تن بوده که ۶ تن از آنها با اورژانس و هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند. طبق گزارش کارگران حاضر در معدن، احتمالاً ۴۰ تن زیر آوار محبوس شده‌اند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: شش تیم عملیاتی از پایگاه‌های شعب استان گلستان در منطقه حضور دارند و در حال کمک به حادثه دیدگان هستند. همچنین به کمک بالگردهای هلال احمر، سیستم‌های تنفسی به منطقه اعزام شده است.

اسامی دوازده تن از مصدومان حادثه

۱۵:۰۰ اسامی دوازده کارگر زخمی شده در انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر اعلام شد. بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر، اسامی کارگران به شرح ذیل است:

۱٫علی گنجی وطن
۲٫ محمد میر عرب
۳٫عزیز اله نکویی
۴٫ تقی طاهر دوست
۵٫ خادم میر دار
۶٫ حسین محمودی
۷٫ مهدی اونق
۸٫ حسین میردار وطن
۹٫ حسن علیخانی
۱۰٫ محمد نصرتی
۱۱٫ علی مسعودی
۱۲٫ جهانگیر سارانی

این مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده اند.

احتمال افزایش شمار محبوس شدن به ۸۰ نفر

۱۵:۱۵ پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور به فارس گفت: از زمان وقوع انفجار تا این لحظه ۱۲ کارگر معدن از زیر آوار درآمده و ۴ نفر به بیمارستان حضرت معصومه(س)  آزادشهر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این معدن شامل دو قسمت بوده که ۴۰ نفر در یک قسمت معدن و ۳۰ تا ۴۰ نفر دیگر درسمت دیگری از معدن گرفتار شدند، افزود: وضعیت یک نفر از مصدومین به شدت وخیم بوده و سایر مصدومان نیز به دلیل کمبود اکسیژن دچار مشکل شده‌اند.

کولیوند خاطرنشان کرد:‌ اورژانس ۱۴ دستگاه آمبولانس به محل اعزام کرده و نیروهای ما در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول کمک به حادثه دیدگان هستند.

آغاز حفر تونل و آواربرداری معدن آزادشهر
۱۵:۳۰ کار آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شد.

صادقعلی، مدیر کل مدیریت بحران گلستان در این باره به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با فعالیت گروههای تخصصی امداد و نجات هلال احمر ، اورژانس و سپاه تلاش می کنیم تا کارگران را زنده از داخل معدن خارج کنیم اما به دلیل فضای محدود تونل و وجود گاز فراوان دسترسی دشوار شده است.

وی افزود: نیروهای امداد و نجات به دلیل وجود گاز فراوان در داخل تونل معدن نمی توانند پیوسته به کار خود ادامه دهند.

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه معدن زغال سنگ آزاد شهر

۱۵:۳۶ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با میزان از استقرار بازپرس دادسرای آزادشهر در محل حادثه معدن زغال سنگ  زمستان یورت خبر داد و گفت: پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه تلفات این حادثه هنوز مشخص نیست تصریح کرد: ظاهرا تعدادی از کارگران در معدن محبوس هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: علت حادثه در دست بررسی است و هنوز گزارشی مبنی بر عمدی بودن آن اعلام نشده است.

افزایش شمار مصدومان به ۲۴ تن

۱۵:۴۴ حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با ارائه آماری از تعداد کارگران محبوس در معدن اظهار کرد: بر اساس گمانه زنی‌ها حدود ۳۰ تا ۵۰ کارگر در معدن گرفتار بوده وبه دلیل حجم قابل توجه گاز موجود در معدن خروج آن‌ها به دشواری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مصدومیت ۲۴ تن در حادثه انفجار معدن خاطر نشان کرد: ۲۴ کارگری که برای نجات سایر افراد محبوس به درون معدن رفته بودند دچار گاز گرفتگی شده و این مصدومان افرادی نیستند که زمان انفجار در معدن بوده باشند.

وی از انتقال مصدومان حادثه به بیمارستان خبر داد و اذعان کرد: ۲۴ کارگری که دچار گازگرفتگی شده اند از سوی نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده تا روند درمانی خود را طی کنند.

بستری شدن هشت کارگر حادثه معدن آزادشهر در مراکز درمانی

۱۶:۵۰ هشت کارگر حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در مراکز درمانی بستری شدند. علیرضا کمال غریبی، رئیس مرکز فوریتهای پزشکی گلستان گفت: حدود ۱۵ تا بیست نفر هم به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: حادثه انفجار معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ظهر امروز روی داد و حدود ۵۰ نفر هم اکنون در داخل معدن محبوس هستند.

هم اکنون نیروهای تخصصی امداد و نجات با حفر تونل و آواربرداری در تلاش هستند تا وارد معدن شوند اما به دلیل وجود گاز فراوان دسترسی دشوار شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد…

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب