شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاقتصادیبهره‌برداری از ۱۰ قفس پرورش ماهی در آب در گمیشان

بهره‌برداری از ۱۰ قفس پرورش ماهی در آب در گمیشان

بهره‌برداری از ۱۰ قفس پرورش ماهی در آب در گمیشان

آیین شکرانه ایجاد ۱۵۰ هزار شغل با همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در کل کشور با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد. در این مراسم طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان گمیشان نیز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از ایسنا، استاندار گلستان در آیین رونمایی از یکصد و پنجاهمین طرح اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام که در جزیره آشوراده برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب سواحل استان گلستان برای اشتغالزایی، در سنوات اخیر، شیلات گلستان طرح‌های پرورش ماهی در قفس را مورد توجه قرار داده است.

هادی حق‌شناس بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلستان نسبت به تهیه ۱۰ قفس به ظرفیت تولید ۴۰ تن طی نیمه اول و دوم سال با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان اقدام کرده که ۱۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و دو برابر آن اشتغالزایی غیرمستقیم دارد و می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان محروم گمیشان و کمک به صیادان این منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به طرح اجرا شده توسط بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام در استان، گفت: هر یک از این قفس‌ها، ظرفیت تولید ۲ تن ماهی را دارد که هدف‌گذاری اولیه ۲۵۰ تن است اما ظرفیت‌های سواحل شمال خصوصاً استان گلستان بیش از این است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس بیان کرد: این طرح هم توجیه اقتصادی و هم ایجاد اشتغال پایدار را به همراه دارد و امیدواریم مردم استان گلستان و خصوصاً شهرستان محروم گمیشان بتوانند از مزایای این طرح بهره لازم را ببرند.

مهدی سلمان زاده، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلستان نیز گفت: پیشنهاد اجرای ۱۵۰۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۱۷۹ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۶۵۶۴ نفر در استان گلستان به ستاد ارائه شده و امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب