جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهفرهنگیبهمن قربانی، دانشجو ترکمن رشته دکترا تغذیه دام از مراوه تپه ،...

بهمن قربانی، دانشجو ترکمن رشته دکترا تغذیه دام از مراوه تپه ، اولین کتاب رمان خود را با عنوان ” چاتل ” منتشر کرد

بهمن قربانی، دانشجو ترکمن رشته دکترا تغذیه دام از مراوه تپه ، اولین کتاب رمان خود را با عنوان ” چاتل ” منتشر کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، بهمن قربانی دانشجوی روزانه دوره دکتری تغذیه دام در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و در حال حاضر هنرآموز امور دامی در هنرستان کشاورزی شهید رجائی گنبد کاووس می باشد.
بهمن قربانی متولد سال 1368 در روستای چاتال شهرستان مراوه تپه است. مقطع راهنمایی را در مدرسه سید قلیچ ایشان قپان علیا و دیپلم را از دبیرستان دکتر محمود حسابی روستای قپان علیا گذرانده و دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و اکنون در حال تحصیل در دوره دکتری تغذیه دام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری (کارشناسی و کارشناسی ارشد هم در همین دانشگاه) است و چند مقاله در مجله های داخلی و خارجی دارد.
کتاب رمان چاتل را در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ نگاشته و اکنون چاپ شده است. رمان چاتل رمانی علمی-تخیلی و عاشقانه است.
به مطالعه کتاب و نویسندگی علاقه زیادی دارد و در حال نگارش کتاب دوم است. دوست دارد روزی برسد که در ترکمن صحرا همه دنبال مطالعه کتاب و کتاب خوانی باشند و سرانه مطالعه در منطقه بالا برود.

کتاب رمان چاتل
کتاب رمان چاتل

در کتاب رمان “چاتل” از  نام های ترکمنی ارکین، چندر، توتی، آنا ،بک، قلاجق ، نررجک و… استفاده نموده است و کتاب به زبان فارسی می باشد. خلاصه از کتاب رمان “چاتل” بشرح ذیل است:

ارکین پسری ۲۱ ساله که با مادرش توتی در شهری پیشرفته و مدرن زندگی میکند و دستگاهی را از اتاق پدرش پیدا میکند که با این دستگاه پیام های را در فضا منتشر میکند که در یکی از این روزها پیامش به سوفی که دختری ۱۹ ساله است و در شهر نررجک که شهری سنتی و طبیعی زندگی می کند میرسد و …این دو بعد از چند روز متوجه میشوند که از دو دنیا متفاوت هستند و بعد ماجراهایی متوجه میشوند که این دو دنیا قبلا یکی بوده و به دلایلی از هم جدا شده و انها باید مراحلی رو طی کنند تا این دو دنیا که همین زمین می باشد که به دو قسمت مساوی تقسیم شده و هر کدام به صورت یک حلقه عمود برهم قرار گرفته و هیچکدام از هم خبری ندارند و در محلی که چاتل می باشد به هم وصل هستند…ارکین و سوفی باید مراحلی رو طی و شرطی رو قبول کنند تا زمین به حالت قبل برگردد….

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب