جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیجشنواره فرهنگی ورزشی مختومقلی در شهر فراغی کلاله برگزار گردید

جشنواره فرهنگی ورزشی مختومقلی در شهر فراغی کلاله برگزار گردید

سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی مختومقلی، همزمان با بزرگداشت بعثت رسول مکرم اسلام( ص) با حضور هزاران نفر، ده ها گروه فرهنگی هنری و تیم های کشتی سنتی گورش، در شهر فراغی شهرستان کلاله در شرق استان گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از ایرنا، در این مراسم که به مناسبت بزرگداشت دویست و هشتاد و چهارمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی، شاعر و عارف نامی ترکمن و نیز بعثت رسول گرامی اسلام (ص) برگزار شد، فرماندار کلاله با تبریک سالروز بعثت حضرت محمد(ص) و ایام بزرگداشت مختومقلی فراغی، اظهار داشت: قومیت های مختلف منطقه اعم از شیعه و سنی با مشارکت کم نظیر خود در عرصه های مختلف ضمن مقابله با توطئه های دشمنان، عزت و سربلندی ایران اسلامی را رقم می‌زنند.

نصرت برزگر، حضور دهها گروه فرهنگی هنری، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم منطقه را نمایش اتحاد و همدلی اقوام مختلف گلستان توصیف کرد و گفت: این حضور گسترده بر شور و نشاط شرکت کنندگان در مراسم افزود.

فرماندار کلاله در ادامه تاکید کرد: قومیت ها و قشرهای مختلف کلاله با تدارک و تمهیدات لازم ، همپای مردم سراسر کشورمان با شرکت گسترده و باشکوه خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه جاری، همانند انتخابات های گذشته، حماسه دیگری از مشارکت و همدلی را رقم خواهند زد.

در این مراسم که با مشارکت شهرداری ، شورای اسلامی و قشرهای مختلف شهر فراغی برگزار شده بود، گروه های فرهنگی هنری شرکت کننده با ارائه ده ها برنامه موسیقی سنتی ترکمنی، آیین های بومی و محلی، سالروز بعثت رسول اکرم(ص) و ایام میلاد شاعر و عارف فرهیخته ایرانی مختومقلی فراغی را گرامی داشتند.

از برنامه های ویژه این مراسم برگزاری مسابقات انتخابی کشتی سنتی گورش برای اعزام به مسابقات بین‌المللی بود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان کلاله درحاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیریهای صورت گرفته کشتی سنتی گورش به عنوان یکی از رشته های رسمی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و از این پس پهلوانان این رشته ورزشی می توانند در عرصه های داخلی و بین المللی حضور رسمی و فعالی داشته باشند.

داود عوض زاده افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، شهر فراغی بعنوان پایلوت توسعه این رشته ورزشی معرفی شد و امروز مسابقات انتخابی این رشته با شرکت ۷۲ کشتی گیر گورش در قالب ۱۲ تیم برگزار شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان کلاله اعلام کرد: دراین مسابقات که در ۶ وزن برگزار شده بود، تیم گورش خراسان شمالی الف عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد ، تیم سمنان دوم و تیم خراسان شمالی ب نیز رتبه سوم را از آن خود کرد.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب