جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیدکتر امانقلیچ شادمهر نماینده منتخب مردم گنبدکاووس

دکتر امانقلیچ شادمهر نماینده منتخب مردم گنبدکاووس

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن، دکتر امانقلیچ شادمهر با اعلام رسمی استانداری گلستان بعنوان نماینده منتخب مردم گنبدکاووس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی گردید.

دکتر امانقلیچ شادمهر نماینده منتخب مردم گنبدکاووس

دکتر امانقلیچ شادمهر متولد ۱۳۴۵ است. در شهرستان گنبد کاووس در محله خالد نبی در خانواده ای کارگر و در خانه ای محقر به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان جعفر بای و راهنمایی را در مدرسه ناصر خسرو و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان سعدی (مطهری) گذراند. و همزمان با آن در رشته زبان و ادبیات عرب تبریز پذیرفته شد. پس از اخذ دانشنامه لیسانس و گذراندن دو سال خدمت مقدس سربازی با درجه ستوان دومی در مناطق عملیاتی سومار، به استخدام آموزش و پرورش گنبد در آمد و با کسوت شریف معلمی در دبیرستان‎های گنبد مشغول شد.

پس از چند سال نیز موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از واحد تهران مرکز و سپس موفق با اخذ مدرک دکترای زبان و ادبیات عرب از دانشگاه های لبنان شد و سابقه خدمت در دبیرستان‎های گنبد و مراکز پیش دانشگاهی و مراکز آموزش عالی فرهنگیان را دارد.

شادمهر یکی از نویسندگان خوب و متعهد ترکمن صحرا است. او به مدت پنج سال به عنوان رئیس انجمن شعر و ادب ترکمن فعالیت داشته است و در حال حاضر مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی انتشاراتی ایل آرمان و عضو شورای سردبیری فصلنامه بین المللی یاپراق و عضو اهل قلم است و به طور مستمر با مطبوعات استانی و کشوری همکاری دارد.

دکتر امانقلیچ شادمهر، با سابقه تدریس دانشگاهی و خلق آثار ادبی و فرهنگی از نخبگان و افتخارات ترکمن صحرا است که در ۱۶ سال پیش برای اولین بار بعنوان کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نمود در همان زمان با اقبال خوب جوانان و مردم ترکمن صحرا مواجه گردید اما نتوانست ارا لازم را کسب نماید اما در دوره های بعدی با واژه رد صلاحیت مواجه گردید تا نتواند در این رقابت ها شرکت نماید.

در این دوره نیز دکتر امانقلیچ شادمهر بی سر و صدا با همراهی همسر و دخترش در فرمانداری گنبد بعنوان کاندیدای انتخابات ثبت نام نمود در حالیکه دیگر رقبای وی، باز احتمال رد صلاحیت ایشان را می دادند و بطوریکه دیگر رقبا با تشکیلات انچنانی و برنامه ریزی شده در این دوره شرکت نمودند و حتی برای ثبت نام با قشون کشی های مختلف، قصد جلب نظرات مردم را داشتند.

دکتر امانقلیچ شادمهر در این دوره را نیز ابتدا رد صلاحیت شدند اما وی توانست دقیقا یک هفته مانده به زمان برگزاری انتخابات، تائید صلاحیت خود را بدست بیاورد و فقط در ۷ روز با تبلیغ دیدگاه و معرفی خود توانست نظرات و آرا مردم را جذب نماید.

انتخاب دکتر امانقلیچ شادمهر بعنوان نماینده منتخب گنبدکاووس درس های بسیاری به فعالان و دیگر رقبای انتخاباتی داد تا بدانند که پیروزی در انتخابات تنها از مسیر صداقت و سادگی می گذرد و با سرمایه گذاری و اعتبارات مالی نمی توان نظرات و آرا مردمی را جلب کرد.

انتخاب دکتر امانقلیچ شادمهر بعنوان نماینده منتخب گنبدکاووس درس خوبی به یاشولی های منطقه دادند. یاشولی هایی که به قصد ایجاد اتحاد و وحدت از چندین ماه قبل فعالیت داشتند اما خود یاشولی ها مظهر عدم اتحاد و یکدلی در بین مردم شدند چون هنوز خود یاشولی ها با یکدیگر اتحاد نداشتند بطوریکه چندین دسته یاشولی در منطقه ظهور پیدا کرد و هر یک کاندیدای متفاوتی را معرفی کردند که باعث سردرگمی مردم شدند اما مردم انتخاب صحیح و منطقی را انجام دادند.

انتخاب دکتر امانقلیچ شادمهر بعنوان نماینده منتخب گنبدکاووس درس خوبی به دیگر کاندیدای انتخاباتی داد که بدانند با تخریب رقیب امکان جلب نظرات و آرا مردمی نیست، بطوریکه کاندیداهای رقیب با عنوان کردن اینکه مردم از روی احساسات به دکتر امانقلیچ شادمهر روی آوردند و با شعرسرایی نمی توان در مجلس به دنبال حق و حقوق مردم بود قصد تخریب وی را داشتند در حالیکه نمی دانستند مردم از روی منطق به دکتر امانقلیچ شادمهر رای دادند نه احساسات زیرا مردم مردی از جنس خودشان می خواستند تا با درد آنها آشنا باشد و صرفا با طایفه بازی و پول و ثروت نمی توان آرا مردم را بدست آورد. از دیگر تخریباتی که به ایشان نسبت دادند مطرح نمودن اینکه شادمهر برای شکست آرا ترکمن آمده است در حالیکه دکتر شادمهر اثبات نمودند که برای جمع آوری آرا آمدند.

خلاصه این انتخابات به اتمام رسید و انتظار می رود اگر بین هواداران کاندیداها رقابت و کدورتی ایجاد شده باشد دیگر به اتمام رسیده باشد و دکتر امانقلیچ شادمهر الان نماینده کل مردم گنبدکاووس و ترکمن صحرا است و وظیفه همه ماست که ایشان را در این مسیر یاری نمائیم و با توجه به شناختی که از خلق و خوی های اخلاقی دکتر امانقلیچ شادمهر سراغ دارم ایشان همیشه و همواره با مشورت از صاحب نظران در انجام امور پیشقدم می باشند و انتظار می رود نمایندگان فعلی منطقه نیز ایشان را در این مسیر یاری نمایند.

در نظرسنجی انتخاباتی سایت دانشجویان ترکمن به مدت یک هفته برای حوزه انتخابیه گنبدکاووس برقرار بود. دکتر امان قلیچ شادمهر در این نظرسنجی هم پیشتاز آرا کاربران سایت دانشجویان ترکمن بود.

ضمن تبریک دوباره به دکتر امانقلیچ شادمهر، یار و یاور همیشگی سایت دانشجویان ترکمن امیدواریم در این مسیر دشوار نمایندگی موفق و موید باشند.

به مردم ترکمن صحرا که با خلق حماسه ایی دیگر نشان دادند که مسیر اتحاد و یکدلی با دیکته کردن ایجاد نمی شود نیز تبریک می گویم و امیدوارم در آینده شاهد بیش از پیش اتحاد و یکدلی مردم ترکمن صحرا باشیم.

محمدامین قرنجیک

موسس و مدیر پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب