شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاقتصادیوعده های رئیس جمهور در گلستان عملی نشد

وعده های رئیس جمهور در گلستان عملی نشد

عملی نشدن وعده های روحانی رئیس جمهور در استان گلستان منجمله طرح گردشگری جزیره آشوراده و طرح راه آهن گرگان مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه پنجشنبه هفدهم بهمن ماه ۱۳۹۸ در جلسه شورای اداری گلستان ضمن گرامیداشت دهه فجر، اظهارکرد: سیل ابتدای سال ۹۸ خسارات سنگینی به گلستان وارد کرد و از سراسر ایران کمک های زیادی به مردم شد.

اهم سخنان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی» شامگاه پنجشنبه ۱۷ بهمن در آیین متمرکز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۳۲ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی استان گلستان

وی با اشاره به کمک های دولت در جبران خسارت سیل، گفت: دولت هم تاکنون دو هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان در بازسازی مناطق سیل زده و جبران خسارت ها هزینه کرده که قابل ملاحظه است.

نورمفیدی با اشاره به سفر رئیس جمهور به گلستان، افزود: ایشان در سفر خود به مردم وعده هایی دادند که برخی از آنها به سرانجام نرسیده است از جمله این وعده ها گردشگری جزیره آشوراده بود که طبق نظر کارشناسان از زمان کلنگ زنی تاکنون حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه موانع بسیاری بر سر راه این پروژه گذاشته شده است، در خصوص خلیج گرگان گفت: خلیج گرگان در حال خشک شدن است و اگر از هم اکنون برای آن تمهیداتی اندیشیده نشود علاج بخشی آن زمان بر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان توضیح داد که راه ارتباط خلیج گرگان با دریا تقریباً قطع شده است و با لایروبی خزینی و چاپاقلی می توان آب را به آن رساند اما برخی موانع بر سر راه آن وجود دارد.

وی افزود: مقرر شده بود که ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی شمال استان زهکشی شود که تاکنون ۳۰ هزار هکتار زهکشی شده و امیدواریم که با سرعت بیشتری این عمل اتفاق بیفتد.

نورمفیدی گفت: باید کار بزرگ و پروژه بزرگ در گلستان انجام شده تا زمینه ساز تحول و ایجاد اشتغال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: راه آهن ایران-ترکمنستان- قزاقستان با حضور روسای سه کشور راه اندازی شد و همگان بر این باور بودند که تحول اساسی در استان روی خواهد داد اما این پروژه هم در بخش هایی دچار موانعی است.

نورمفیدی به ایجاد راه آهن گرگان – مشهد اشاره کرد و آن را سبب توسعه استان برشمرد.

امسال ۱۶ هزار پرنده طبق آماری که شنیده شد مسموم شده و در این خلیج از بین رفته است و اگر این خلیج مشکل داشته باشد کل استان دچار مشکلات زیست محیطی می شود.

یکی از وعده های رئیس جمهور در خصوص زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی شمالی استان است، از این میزان تا کنون ۳۰ هزار هکتار زهکشی شده و وعده هنوز اتمام نرسیده است و انتظار بود که در نهایت این وعده ها عملی شود.

با حضور سه رئیس جمهور راه آهن ایران-ترکمنستان- قزاقستان راه اندازی شد و مردم تصور می کردند این راه آهن منجر به تحول استان می شود ولی به دلیل مشکلاتی که راه آهن دارد اتفاق چشمگیری به وجود نیامده است.

راه آهن گرگان-مشهد یکی دیگر از پروژه هایی بود که رئیس جمهور وعده داده است و راه اندازی این مسیر می تواند منجر به تحول در استان شود.

در فاز نخست ۴ هزار هکتار و فاز دوم ۶ هزار هکتار مجتمع پرورش میگو در استان بنا است راه اندازی شود و این مهم می تواند به مشکلات بیکاری و توسعه استان کمک کند.

 

اهم سخنان دکتر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری

دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در جلسه شورای اداری و آیین متمرکز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های دهه فجر استان با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، دکتر حق شناس استاندار گلستان و مدیران ارشد استان

  •  علی رغم وجود مشکلات در کشور تلاش می کنیم وعده های رئیس جمهور در این استان محقق شود.
  • در ابتدای سال همه دغدغه مسئولان استانی و کشوری بر این بود که چگونه شرایطی که بر اثر سیل به وجود آمده را به حالت عادی برگردانند.
  • آمریکا و دولت ترامپ گویا کاری دیگری ندارند جز اینکه ایران را تحت نظر داشته باشند که با کدام کشور روابط اقتصادی دارد و جلوی آن را بگیرد.
  • طرف مقابل ما هیچ راهی ندارد جز اینکه تصمیم اشتباه خود را تغییر دهد و آینده ما روشن خواهد بود.
  •  ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی به چنین وضعی بیانگر آن است که جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه افزایش یافته است.
  • باید با همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد، بتوانیم شاهد انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.
  • باید راهپیمایی باشکوهی را در ۲۲ بهمن داشته باشیم.
دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب