پنجشنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیهمایش بزرگ خانه فرهنگ ترکمن در نکوداشت حضرت مختومقلی فراغی با شکوه...

همایش بزرگ خانه فرهنگ ترکمن در نکوداشت حضرت مختومقلی فراغی با شکوه تمام برگزار شد

همایش بزرگ خانه فرهنگ ترکمن در نکوداشت حضرت مختومقلی فراغی با شکوه تمام برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، مراسم نکوداشت 289 مین سالگرد تولد مختومقلی فراغی با مشارکت مرکز گفتمان صلح برای همه و موسسه فرهنگی هنری خانه فرهنگ ترکمن در سالن آمفی تئاتر کوثر واقع در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران در عصر سه شنبه 27 اردیبهشت برگزار گردید.

 و  با حضور آقایان سعید محمد دبیرکل محترم مناطق آزاد کشور،جناب منتظری معاون محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،جناب دکتر حسینی معاون محترم پارلمانی ریاست جمهوری و محمد زاهدنیا رییس هیات مدیره خانه فرهنگ ترکمن‌ به سه نفر از اساتید‌ ترکمن صحرا «دکتر اراز محمد سارلی» ، «استاد موسی جرجانی» و «دکتر امانقلیج‌شادمهر» نشان ملی مختومقلی فراغی و نشان ملی ایل اوغلی به استاد مرحوم شهید سلامت دکتر عبدالجلیل غیادی (همسر گرامی ایشان این نشان ملی را دریافت کردند) اعطا گردید.

 

همچنین از تعدادی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر و اشاعه دهندگان اندیشه های ناب مختومقلی فراغی مانند استاد نیازی ساعی و استاد صدیق تقدیر ویژه بعمل آمد.

در این مراسم که قائم مقام سفارت ترکمنستان و نمایندگان مجلس تبریز و بجنورد نیز حضور داشتند‌ برنامه های مختلف موسیقی سنتی ترکمنی،ذکر خنجر،شعرخوانی و گروه‌عاشیق های اذربایجان اجرا شد.

 

استاد دکتر صدیق در این مراسم یک نسخه از کتاب ترکمن ساچاغی که مشتمل بر یادداشت ها و سفرنامه علمی – مردمی ایشان در سه روز اقامتشان در گنبد قابوس در سال یکهزار و سیصد و هشتاد و نه است را به خانه فرهنگ ترکمن اهدا کرد.
دکتر صدیق در صحبت های کوتاه خود تاکید کرد: یادمان نرود که همه مرزها و سرحدات ایران توسط اقوام از ترک و عرب و کرد و بلوچ و سگزی و غیره محافظت می شود و اینان باید هر روز بیشتر از دیروز در کشور احساس خودی بکنند.

 

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب