شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیروش تدریس و آموزش فرزندان در منزل

روش تدریس و آموزش فرزندان در منزل

روش تدریس و آموزش فرزندان در منزل

نوشتار از: عارف پقه،  دانشجو معلم

مقدمه

روش آموزش فرزندان در خانه بسیار با اهمیت می باشد . و والدینی که فرزندان خود را بعد آمدن از مدرسه می‌خواهند در یادگیری و فراگیری دروسشان کمک کنند ؛ باید به نکات خیلی ظریف در آموزش توجه داشته باشند ، چرا که والدین بعد از معلمان نقش بسزایی در تعلیم و تربیت کودکان خود دارند.

 

۱_یک برنامه منظم روزانه با یکدیگر تدوین کنید:

سعی کنید یک برنامه منظم دائمی داشته باشید، که شامل برنامه های آموزشی بر اساس سن و مقطع تحصیلی فرزندانتان باشد. البته باید انعطاف پذیر باشد، و فعالیت ها را برای عملکرد بهتر تغییر بدهید.

 

۲_بی پرده و راحت گفتگو کنید:

اجازه بدهید فرزندانتان سوالاتشان را از شما بپرسند و نگران واکنش احیانا منفی شما نباشند ، و مخصوصا در زمان بیان یک سوال تکراری .

 

۳_ به آهستگی پیش بروید:

قطعا آموزش در خانه به دور از فضای مدرسه کار سختی و طاقت فرسای است ، بنابراین سعی کنید حداکثر جلسات مفید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ای داشته باشید ؛ و به فرزندتان زمان استراحت بدهید.

 

۴_از کودکان در فضای آنلاین مراقبت کنید:

درباره اینترنت با کودکان گفتگو کنید ، تا بداند که چه نوع محیطی است و از چه چیز هایی باید آگاه باشد ، و اینکه اجازه ندهید کاملا در دنیای مجازی غرق شوند.

 

۵_ تکلم کلمات و لفظ قلم باشید:

هیچ کلمه ای را کم و کسر نباید بیان کنید ، هر کلمه را که چنان نوشته شده است باید ادا نمایید ؛ و همچنین بسیار خوش صحبت و خوش زبان باشید ؛ که چنان کلام در وجود و لبان شما حس همزیستی داشته باشد.

 

۶_ مطالب نامفهوم و ناهمگون را شرح حال دهید:

هر جای درس احساس کردید که فرزند شما قدری برای فهم درک متن مشکل دارد و دشوار است آن را به زبان شیرین و ساده به کودک خود شرح دهید، تا مطلب یا کلمه برای او روشن شود.

 

۷_روز های تعطیل :

در روز های تعطیل سعی کنید دروس تدریس شده در هفته را یک مرور سطحی با کودک خود داشته باشید.

 

۸_بسیار خوش ذوق باشید :

تا قوه حافظه کودک خوب به کار رود، غالبا خودتان بر حسب مطالعه و و زحمت دست به کار شوید، دست از مطالعه بر ندارید؛ و به آموزش زمان تحصیل خودتان متکی نباشید ، تا مطالب را بی نقص و تدریس کنید ؛ تا شنونده که کودک باشد خیال کند شما بیست سال در علم و دانش بودید و در قامت معلم ببیند. و همیشه در زمام آموزش از شعر سود وافری ببرید البته برای فهماندن مطالب .

 

۹_ با مرکز آموزشی کودک خود در ارتباط باشید :

راهکاری پیدا کنید تا با معلم یا مدرسه کودکتان در ارتباط باشید ، و اطلاعات لازم را کسب کنید؛ و سوالات تان را بپرسید و راهنمایی بگیرید . گروه های والدین یا گروه های محلی می توانند روش خوبی باشد.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب